Ebben a küzdelemben nem igaz a sportra alkalmazható tétel, miszerint nem a győzelem, hanem a részvétel számít. Éppen ellenkezőleg, a felsőoktatásban a siker fokmérője a valódi értéket képviselő diplomák megszerzése - közölte az oktatási miniszter.
Hozzátette: ehhez a sikerhez nélkülözhetetlenek az olyan típusú fejlesztések, mint ami megvalósult a Károly Róbert Főiskolán.
Gyöngyös, 2007. november 8. Magda Sándor rektor a főiskola jelképes kulcsát mutatja, balra Hiller István oktatási és kulturális miniszter, amikor átadták a Károly Róbert Főiskola központi épületét. A gyöngyösi intézményben a gazdálkodási, valamint az agrár- és vidékfejlesztési karokon mintegy 16 ezer hallgatót oktatnak. Többségük távoktatás keretében sajátítja el a diploma megszerzéséhez szükséges ismereteket. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Hiller István mintaértékűnek nevezte az állami támogatás, pályázati források, a főiskola saját erejének felhasználásával és a magántőke bevonásával megvalósult beruházást.
A program keretében a Nemzeti Fejlesztési Terv humán erőforrás-fejlesztési programjának részeként került sor a főiskola 1962-ben átadott központi épületének teljes rekonstrukciójára.
Az 1.5 milliárd forintos fejlesztéssel egy további emeletet építettek a lapos tetejű szocreál épületre, így 2144 négyzetméterrel, összesen több mint 11 ezer négyzetméternyire bővült az alapterület. A költségek 10 százalékát fedezte a főiskola saját költségvetéséből, a többi uniós forrás, kiegészülve a nemzeti önrésszel.
Ugyanakkor a központi költségvetés fedezte a könyvtár, az aula és az étterem 680 millió forint értékű felújítását. Ezzel párhuzamosan egy megürült kollégiumot tanszéki épületté alakítottak át. Utóbbi fejlesztés a magántőke bevonásával, úgynevezett PPP-konstrukcióban valósult meg.
A Károly Róbert Főiskolán gazdálkodási, valamint agrár és vidékfejlesztési karokon, mintegy 16 ezer hallgatót oktatnak. Többségük távoktatás keretében sajátítja el a diploma megszerzéséhez szükséges ismereteket. (MTI)