Manherz Károly felsőoktatási szakállamtitkár sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 17 országból érkezett mintegy 120 résztvevő három munkacsoportban vizsgálja a hallgatóközpontú oktatás megvalósításának lehetőségeit, az egyes országok gyakorlatát.
Kiemelt figyelmet szentelnek Írország nemrég elfogadott, a felsőoktatáshoz való hozzáférés javítását célzó stratégiájának, de bemutatják a Romaversitas programot is.
A tanácskozáson részt vesznek az Európai Rektori Konferencia és hallgatói szervezetek képviselői is.
Manherz Károly felidézte, hogy először a prágai miniszteri találkozón, 2001-ben a hallgatók vetették fel a szociális kérdések fontosságát, s az ő javaslatukba került be a prágai nyilatkozatba. Két évvel később, Berlinben a miniszterek a szociális dimenziót már döntő fontosságúnak ismerték el az Európai Felsőoktatási Térség szempontjából, majd a 2005-ös bergeni nyilatkozatban megerősítették szándékukat, hogy a kormányok tegyenek meg mindent azért, hogy a diákok tanulmányaikat szociális és gazdasági akadályoktól mentesen végezhessék.
A Londoni Nyilatkozat 2007-ben ezt a kérdéskört a kétéves munkaciklus prioritásai közé emelte. A miniszterek rögzítették, hogy a felsőoktatásba belépők összetételének valamennyi szinten tükröznie kell a népesség sokszínűségét.
A budapesti tanácskozás ajánlásai várhatóan bekerülnek a 2009-es leuveni nyilatkozatba.
A szeminárium második napján, kedden Hiller István oktatási és kulturális miniszter mond beszédet "A bolognai folyamat szociális dimenziója - A XXI. század kihívásai" címmel.
(MTI/OKM)