2024. március 19.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010
Fórum » Közoktatás
 
Tisztelt Fórumozók!
 
Technikai okok miatt átmenetileg lezártuk a fórumot, de hamarosan újraindítjuk. Megértésüket és türelmüket köszönjük!
 
Felhívjuk figyelmüket arra, hogy az általunk leírt szakmai vélemény nem kötelező erejű. Az Alkotmánybíróság a 60/1992. (XI. 17.) AB határozatában kifejtette, hogy a minisztériumi és egyéb központi állami szervektől származó jogi iránymutatást tartalmazó leiratok, körlevelek, útmutatók, iránymutatások, állásfoglalások és egyéb informális jogértelmezések kiadása alkotmányellenes, ezért ahhoz semmiféle joghatás nem fűződik, és arra bíróság vagy más hatóság előtt hivatkozni nem lehet.
 
A szerkesztők
 
  
 7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  
  
sumike üzenete
2010.01.23. 08:28
Tisztelt Szerkesztők! Többcélú intézményben dolgozom. Alapfeladatként értelmileg akadályozott gyermekeket látunk el a gyógypedagógiai óvodától egészen a készségfejlesztő speciális szakiskoláig. Az intézmény vezetője (aki nem pedagógus) elrendelte valamennyi pedagógus számára a teljes munkaidő (40 óra) intézményben való eltöltését. A kollegák többsége a délutánt is kötelezően a gyerekek között tölti. Igazgatónk szerint ez nem pedagógiai munka, csak gyermekmegőrzés, ennek megfelelően nem jár érte plusz javadalmazás. Van olyan pedagógus, akinek váltótársa sincs, tehát a délutáni napközit is ő vezeti. Az igazgatóasszony megtíltotta, hogy ezeket az órákat a naplóban feltüntessük. A munkaidőt csak a jelenléti ív igazolja. Van olyan csoport, ahol még pedagógiai munkát segítő sincs. Két alkalommal már mentő vitte el kimerült kollegáinkat, máskor munkatársaink kísérték őket a sűrgősségi osztályra. A nyomás, a stressz már elviselhetetlen. Aki teheti menekül: szülés, betegállomány, másik intézmény. (Helyüket az igazgató közhasznú foglalkoztatottakkal tölti fel. Ha feltölti.) A többség ezt nem teheti meg, ráadásul vidéki városokban nincs alternatíva. Jól gondolom-e, hogy a munkaidő tanítási órával le nem kötött részét a pedagógus csak akkor köteles az intézményben eltölteni, ha máshol az adott munka (felkészülés, javítás, adminisztráció stb.) nem végezhető el. Természetesen rendkivüli esetekben (orvoshoz kísérés, ebédeltetés, dekorálás stb.) soha nem tíltakozott senki. Kérdés: Elrendelheti-e az igazgató, hogy 40 órát az intézményben töltsünk? Megteheti-e ezt úgy, hogy írásbeli utasítás erről és a munkavégzés tartalmáról sincs, a munkaköri leírás sem tartalmazza? Mikor készül fel az oktatásra az a pedagógus, aki 40 órában a gyerekek között van?
Válaszukat előre is köszönöm
nke üzenete
2010.01.22. 22:02
Tisztelt Szerkesztők!

Két iskolában dolgozom óraadó pedagógusként, egyetemi végzettséggel, heti 8,5 illetve 3 órában. A kérdésem: jár-e illetve adható-e valamilyen béren kívüli juttatás számomra ebben az esetben? (étkezési jegy, minőségi bér, ruhapénz,...)
A másik kérdésem: Környezettan tanári egyetemi végzettséggel milyen tantárgyak taníthatók általános és középiskolában? (hol tudok utána nézni)
A Szerkesztők üzenete
2010.01.22. 15:07
Tisztelt "magdim"!

Év közben többféle értékelési módot alkalmazhat minden pedagógus, ha ezt a szülőkkel, pedagógus társaival is egyeztette. A pedagógiai programban ennek megfelelően kell pontosítani az értékelésről írott részt. Az osztályzat vagy százalékosan kifejezett értékelés egy-egy alkalommal jó tájékozódási lehetőséget ad, amikor a felmérő lapon elért eredményt a teljesítés szintje miatt, ilyen módon rögzítik. Az osztályzat adásával továbbra is egy értékelési módot (eljárást) alkalmazhat. Így alkalmanként osztályzással is kifejezhető a gyermek teljesítménye. Fontos azonban, hogy a minősítő szerepet ne ez töltse be, hiszen egyoldalúan, a gyermek fejlődésének figyelmen kívül hagyásával kategorizál minden osztályzat.

Üdvözlettel,
Brassói Sándor
főosztályvezető-helyettes

 

yud04831 üzenete
2010.01.21. 18:39
Tisztelt Szerkesztőség!

Vietnami állampolgár vagyok, nincs magyar állampolgárságom, az általános iskolai bizonyítványomban anyanyelvként a vietnami szerepel, de 16 éve élek Magyarországon és magyar iskolákba jártam. Az lenne a kérdésem, hogy tehetek-e magyar mint idegen nyelv érettségit a magyar nyelv és irodalom helyett? Ha igen ,akkor hol tudok rá jelentkezni, és kell-e a vietnami nyelvből és irodalomból érettségiznem?

Válaszukat köszönöm: yud04831.
gyula8 üzenete
2010.01.20. 18:31
galiga
Még 9 tanítási nap.
Február 1-jétől máshol dolgozom.
10 évet húztam le a suliban, de elég volt, nem megy tovább a szekér. A két gyerekemet fel kell nevelnem valamiből és valahogyan. Ebből és így nem megy! Pedig én már kisgyerekkorom óta ezt akartam csinálni. Tanultam, és csináltam is. Talán jól. Úgy akartam!
De vége. Egy időre biztosan.
Szomorúan élem meg azt, ami történik velünk.
Kívánom, hogy legyen jobb egyszer!
Minden jót azoknak, akik maradnak. Nem lesz könnyű nekik.

Pali
Kedves Kollégák!

Szomorú, hogy itt tartunk, ahol Kedves Galiga is.
Tegnap voltunk kint egy családnál, mert gyermeküknek már hét beírás van az ellenőrzőjében és szeretnénk kitenni a napköziből. Társait molesztálja, verekszik és a kollégáimat ronda szavakkal illeti, pedig még csak 7 éves. A család még csak le hellyel sem kínált minket. 7 gyermekük van, új családi házban laknak, mert szocpolból felépítették nekik. Amikor beléptünk olyan cigarettafüst felhőben voltak, hogy ki kellett mennem, mert nem bírtam. Mindkét szülő kezében ott volt a cigi és az "anyuka" másik kezében még a 3 hónapos kisbaba is. Azt mondták, hogy gyereküknek megjár a napközi, meg az ingyenesség, mert nekik sok gyerekük van és szegények. Az apuka tök részegen, cigivel a kezében hadonászott, és pár perc múlva elzavartak minket és azt mondták, hogy azért mer ők cigányok nekik ez megjár. Több segélyt kapnak, mint én és a feleségem (pedig ő is pedagógus).
A mi adónkból fizetjük a cigarettájukat, az alkoholt és az integrációt. Osztályomban a 32 gyermekből 24 ilyen gyermek. Tegnap az egyik neves pszichológus a tévében azt mondta, hogy le kell ülni az ilyen gyerekekkel és családokkal közösen és megbeszélni a problémákat. Ez az ember még soha nem volt olyan iskolában, ahol a gyerekek többsége roma és az első osztály végén még mindig probléma a 10-es számkörön belüli számolás, ahol a gyerek 8 évesen már cigizik és verekszik. Elhiszem, hogy budapesti elit iskolákban nincs ilyen, de jönne le egyszer vidékre és ott osztaná az észt. Szememben szakmailag nulla, még akkor is ha elismert a szakmájában. Miért akar mindenki vak lenni és mindig csak a szuper iskolákról példálózni, ahol pár roma gyerek van, ahol lehet tanítani. Nálunk a 45 percből 40 perc csak a fegyelmezéssel megy el. Minden kollégám ki van bukva és sokszor sírnak. Kell ez nekünk?
Tévében is mindig a pedagógus a hibás a pszichológusok szerint és nem a "hülye" gyerek és a szülője, akinek "jogai" vannak. Nekünk miért nincsenek jogaink, miért nem lehet egy hatalmas pofont lekeverni a társait zaklató, molesztáló és szemtelen gyereknek?
Sajnálom, de ezt le kellett írnom...

swansong
Búcsú
Ez a búcsú
tőletek kedves olvasóim!



Csak azért írok, mert így tisztességes. Gondolom tudni akarjátok, hol ér véget egy pályaelhagyó pedagógus sorsa!



25 iskolai év után egy gyárban dolgozom. Hogy mit, arról hadd ne írjak, de nem kell nagy ész hozzá, viszont nem kell órákat készülnöm sem, nem kell idegeskednem, nem vagyok kiszolgáltatva fenntartónak, munkáltatónak, kollégának, szülőnek, diáknak. Nem kell óravázlatokat, tanmeneteket írnom, adminisztrálnom végtelenségig feleslegesen, nem kell órákra készülnöm, nem kell kapkodva vagy egyáltalán nem ennem, szünetekben rohangálnom stb. Kell viszont dolgoznom kiszámíthatóan 8 órát, ami után 40 ezerrel többet kapok, mint 25 évnyi, kétdiplomás pedagógusként!
Újra látom a családomat, játszhatom a gyerekeimmel.
Persze hiányoznak a tanítványaim, de annyi minden hiányzott eddig is, csak nagyot sóhajtva mindig lemondtam róla a gyerekek, az iskola, a pálya kedvéért: most újra tervezhetek majd talán nyaralást, könyvet, esetleg még színházat is!
Megbántam?
Nem, de nagyon sír a lelkem, mert én pedagógus vagyok, talán nem is a legrosszabb fajtából, legalábbis tanítványaim évtizedek óta visszajárnak, nem felejtenek, köszönik és köszönnek. Ellentétben kollégáimmal, akiknek nagy részétől csak az irigységet, álnok képmutatást kaptam éveken át, akik ott tettek keresztbe, ahol tudtak, mert ők nem tudtak annyit, mint én. Csak ülnek a maguk tornyaiban, értelmiségi létük utolsó morzsáit csócsálgatják és azt gondolják, hogy minden rendben van. Ezért jutottunk eddig, köszönhetjük a pedagógusok közönyös ezreinek és oktatáspolitikusaink hozzá nem értésének! Sikerült a pedagógiát lerángatni a mocsárba, ahonnan nagyon nincs visszút: valamennyien nézünk ki az iszapos víz alól, fuldoklásunk hangjai, ha lennének, ki semjutnak alóla.
Szóval kézkezi melós vagyok és büszke vagyok arra, hogy még időben (oh, hova lettek álmaim, ifjú világmegváltó álmaim?) el tudtam menekülni az esztelenségből.
Köszönöm, jól vagyok!
agáma üzenete
2010.01.19. 16:44
Tisztelt Szerkesztőség!
Az egységes óvoda-bölcsődei csoport létrejötténél az a kritérium szerepel, hogy 2 óvónő, 1 dajka 1 gondozónő legyen. A tájékoztatók úgy hangzanak(jogszabály is ezt írja) és a vezető is mondta, -módszertani bölcsődei-hogy felsőfokú óvónőnek kell lenni, mert csak az végezheti el a 60 órás ilyen irányú továbbképzést. Nálunk 2 középfokú óvónő is dolgozik 25 évi munkaviszonnyal. Ők, mivel óvónői szakközépiskolában 1996 előtt végeztek (1982) mentességet élveztek a tanulás alól és dolgozhattak továbbra is a csoportban óvónőként. Most viszont az a helyzet, hogy a jogszabályra hivatkozva, ami erre nem tér ki!, lehet, hogy felmondanak a kolléganőnek, meg tehetik?.Mivel most ősztől jönne 5 kicsi, 3 év alatti, tovább már nem dolgozhatnak nálunk? Sok évi munka után, most tényleg nem mehetnek erre a kiegészítő tanfolyamra?Őket vissza minősíthetik dajkának, esetleg erre hivatkozva felmondhatnak nekik?Véleményem szerint bizonyos joghézag van itt!!
Válaszukat türelmetlenül várjuk
A Szerkesztők üzenete
2010.01.19. 15:04
Tisztelt "csmark"!

Ha honlapunk keresőjébe beüti a 'keresztfélév' szót, máris sok releváns találatot kap, de felsőfokú tanulmányok témakörben ajánljuk a http://www.felvi.hu/ oldalt, ott minden ide vonatkozó információt megtalál.

Üdvözlettel,
a szerkesztők

 

ibikota üzenete
2010.01.19. 14:39
Tisztelt Szerkesztőség!

Alapfokú művészetoktatási intézményben könyvtáros munkakörben foglalkoztatott (egyébként általános iskolai tanári főiskolai oklevéllel és középfokú könyvtáros asszisztensi szaképpesítéssel rendelkező) munkaválalló esetében kérem szíves véleményüket. A dolgozó a munkáltató javaslatára 80-20%-os költségmegosztással (tanulmányi szerződés nélkül) végzi a pedagógus szakvizsgára felkészítő közoktatásvezetői szakirányú továbbképzést (a Budapesti Műszaki Egyetem szervezésében ), amelyet a 2008/9-es tanév 2. félévében kezdett el és a 2010/11-es tanév 1. félévében fejez be .
Kérdés: a 277/1997-es Kormányrendelet ÚJ rendelkezései szerint jogosult lesz-e az intézmény a költségvetési támogatásra a dolgozó tanulmányainak finanszírozásakor.

Válaszukat várva köszönettel: "ibikota"
A Szerkesztők üzenete
2010.01.19. 14:35

Kedves Erzsébet!

Nem tudom, hol olvasta, hogy nem kötelező válaszolnunk, ilyet biztos nem írtunk sehol. Minden kérdésre válaszolunk, kivétel nélkül. Ez pedig időbe telik, elküldjük a szakterületre a kérdéseket, hogy mindig a legilletékesebb válaszoljon, és amint megkapjuk, beszerkesztjük. Sajnálom, ha ez nem megy egy perc alatt. Nem szükséges többször elküldenie hozzászólását, attól nem kap gyorsabban választ, viszont esetleg zavaró lehet.

Köszönjük a megértését,

Üdvözlettel:

a szerkesztők

A Szerkesztők üzenete
2010.01.19. 14:33

Kedves Erzsébet!

Nem tudom, hol olvasta, hogy nem kötelező válaszolnunk, ilyet biztos nem írtunk sehol. Minden kérdésre válaszolunk, kivétel nélkül. Ez pedig időbe telik, elküldjük a szakterületre a kérdéseket, hogy mindig a legilletékesebb válaszoljon, és amint megkapjuk, beszerkesztjük. Sajnálom, ha ez nem megy egy perc alatt. Nem szükséges többször elküldenie hozzászólását, attól nem kap gyorsabban választ, viszont esetleg zavaró lehet.

Köszönjük a megértését,

Üdvözlettel:

a szerkesztők

A Szerkesztők üzenete
2010.01.18. 15:54
Tisztelt "mahua"!

A tanulók gyógytestnevelés foglalkozásra történő beosztását évente az iskolaorvos végzi. Amennyiben az iskolaorvos komolyabb problémát talál, kérhet szakorvosi véleményt is. A Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 35. § (8) bekezdése kimondja, hogy: „A gyógytestnevelés feladata a gyermek, a tanuló speciális egészségügyi célú testnevelési foglalkoztatása, ha az iskolaorvosi vagy szakorvosi szűrővizsgálat gyógy- vagy könnyített testnevelésre utalja.”. Az iskolaorvos célja a diák gyógytestnevelésre történő besorolásával a megelőzés.

Ha egy diákot az iskolaorvos gyógytestnevelésre utal, akkor az ő számára az órarend-szerű testnevelés helyett a gyógytestnevelés foglalkozásokon való részvétel a kötelező, s a testnevelés osztályzatait is a gyógytestnevelés foglalkozások keretében kapja. Ezért ha a délután megtartott foglalkozásokon a diák nem vesz részt, az ugyanúgy hiányzásnak számít, mintha egy órarendszerű, délelőtt megtartott tanórai foglalkozásról hiányozna.
Amennyiben az iskolát ellátó orvos kategorizálásával a szülő, a tanuló, vagy a tanár nem ért egyet, jogorvoslattal élhet a közoktatásról szóló 1993. évi LXIXX törvény.83.§ 2. és 3. bekezdése alapján – a közléstől számított 15 napon belül - az iskola igazgatójánál. Az intézmény vezetője szakmai felülbírálatot kérhet az ÁNTSZ területileg illetékes városi, kerületi ÁNTSZ tiszti főorvosától, aki a szakorvos véleménye alapján dönt. Ha a szakorvos jogosnak látja, hogy a gyerek gyógytestnevelés foglalkozásokra járjon, akkor az továbbra is kötelező marad számára.

Üdvözlettel:
Csillag Márta
főosztályvezető

 

ksai üzenete
2010.01.18. 14:20
Tisztelt Szerkesztőség!

Tisztelettel kérdezzük, a következőt:
A munkavállaló iskolai végzettségei az alábbiak:
- Tanítóképző Főiskola – tanító német műveltségi terület
- Egyetem – informatikus könyvtáros (könyvtáros tanár szakirány szakon)

Beosztás, munkakör: pedagógus /könyvtáros
Kérdés: garantált illetményén felül kaphat – e további szakkép. szakképzés elismerésével összefüggő illetménynövekedést? (Könyvtárhasználati órákat tart 1-8. évfolyamon.)
Várom mielőbbi visszajelzését!

Köszönettel: ksai
sbvera üzenete
2010.01.18. 09:29
Örömmel tájékoztatjuk a Fórum olvasóit, hogy a Global Teenager Project elnevezésű nemzetközi program őszi ciklusa nagy sikerrel (16 csoport részvételével) véget ért és ennek értékelésére, a tapasztalatok megbeszélésére ismét Tájékoztató Napot szervezünk 2010. január 27-én, 15 órakor a Katona József Középiskolában (Bp. XIII. ker. Váci út 107.).
A tavaszi ciklusra jelentkezés határideje: 2010. február 14.
Azok számára, akik még nem ismerik: a Global Teenager Project (GTP) a kreatív internetes kommunikáción és a nyelvtanuláson keresztül segíti elő világszerte a fiatalok könnyebb bekapcsolódását a társadalmi folyamatokba. A cél, hogy pontosabban találják meg helyüket a világban, előítéleteiket csökkentő élményeket szerezzenek a kortárs csoportokkal való közös munka során.
A ClubNetCet Internetes Ismeretterjesztő Egyesület 2010-ben is várja azoknak az iskoláknak és fiatalokkal foglalkozó szervezeteknek a jelentkezését, akik nyitottak a korszerű, tanulást segítő módszerek alkalmazására, mint pl. a kooperatív tanítás-tanulás.

A GTP széles körben lefedi a tantárgyi témaköröket, élő és naprakész emberi információkat használ fel, segíti az informatikai és idegennyelv-oktatást, fejleszti a tanulói kompetenciákat.

A projekt központi irányítását a hollandiai székhelyű Nemzetközi Kommunikációs és Fejlesztési Intézet (IICD) látja el, Magyarországon a ClubNetCet Internetes Ismeretterjesztő Egyesület koordinációjával kapcsolódhatnak be az intézmények és a különböző szerveződésű tanulócsoportok.

A program tavasszal és ősszel, két ciklusban 10-12 héten át zajlik, a fejlődő és fejlett országok 9-18 éves fiataljainak közös tanulásával. Az egyes tanulócsoportok létszáma átlagban 10 fő, de ennél kisebb ill. nagyobb létszámú csoportok is működnek. A kiválasztott nemzetközi tanulókörök egymással angol, francia és spanyol nyelven kommunikálhatnak egy-egy témakörben. A projekt megfelelő előrehaladását az egyszerűen és közérthető módon e-mailben ill. internetes felületen megkapott instrukciók, a Tanári Kézikönyv és a helyi koordinátorok segítik. A feladatmegoldások során kialakuló párbeszédek megalapozhatják egy-egy hosszabb távú kapcsolat kialakulását, akár diákcsere programok létrejöttét.

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium 2008-ban kiválasztotta a projektet és a Kultúrák közötti párbeszéd éve magyarországi hivatalos programjának része lett.


Információ és jelentkezés:
Solymosiné Bakcsi Vera nemzeti koordinátor
+36 30 2670956
Mozga Márta Anna projektvezető
+ 36 20 215 8620
gtp@clubnetcet.hu
ClubNetCet Internetes Ismeretterjesztő Egyesület
www.clubnetcet.hu
csmark üzenete
2010.01.15. 20:42
Tisztelt Szekesztőség!

Felsőfokú iskolába való felvételi előtt állok, és több helyen olvastam a "keresztév" lehetőséget. Az lenne a gondom, hogy nem tudom, mit is jelent ponotsan.Ha valaki tudja a választ, legyen szíves informáljon róla. A segítséget előre is köszönöm!
csmark üzenete
2010.01.15. 20:41
Tisztelt Szekesztőség!

Felsőfokú iskolába való felvételi előtt állok, és több helyen olvastam a "keresztév" lehetőséget. Az lenne a gondom, hogy nem tudom, mit is jelent ponotsan.Ha valaki tudja a választ, legyen szíves informáljon róla. A segítséget előre is köszönöm!
Hiil üzenete
2010.01.14. 22:02
Tisztelt Szerkesztők!
1992-ben érettségi képesítő bizonyítványt szereztem óvónői szakközépiskolában, majd 1995-ben tanítóként diplomáztam.11 évig tanítottam általános iskolában, majd egy óvodában kaptam munkát, mint óvónő-tanítónő, egy esetleges iskolaelőkészítő csoport foglalkoztatására. Jelenleg óvónői munkakört töltök be,határozatlan időre történő kinevezéssel,és a pedagógusi szakvizsgát is adó közoktatási vezető képzésben veszek részt.
Kérdéseim a következők:
Munkáltatóm jogszerűen alkalmazott-e arra hivatkozva, hogy van szakképesítésem, és felsőfokú pedagógusi diplomám?( Nekem a közoktatási törvényt tanulmányozva kétségeim támadtak.)
Amennyiben vezetőváltásra kerül sor, pályázhatom-e óvodavezetői munkakörbe a közoktatási vezető végzetségemmel?
Érhet-e valamilyen hátrány abból, ha alkalmazásom nem volt jogszerű?(Fizetési kategóriában való visszasorolás? Munkaviszony megszüntetése?)
Amennyiben változik a munkáltatóm ,kötelezhet-e a felsőfokú óvónői szakképesítés megszerzésére? Vagy jobban teszem, ha most elvégzem ezt a szakot?
Nyelvvizsgabizonyítvány híján oklevelet még kézbe nem kapott, de a szakmai tantervi és vizsgakövetelményeknek megfelelt, államvizsgázott óvónőt lehet-e ,és mennyi ideig foglalkoztatni óvónői munkakörben? Ha igen, milyen besorolás illeti meg?
Türelmüket és segítségüket előre is köszönöm!
Napraforgo üzenete
2010.01.14. 18:19
Tisztelt Szerkesztők! A következőre szeretnék választ kapni: Gyermekem általános iskolás. Eddig külön órában tanulták a magyar nyelvet és az irodalmat. Külön is kapták az osztályzataikat. Most /talán egy helyi rendelet alapján / félévkor egy összevont jegyet kaptak és sajnos a rosszabbat /pl. ötös irodalom és négyes nyelvtan jegynél az összevont jegy négyes/. Az alábbiakat itt ezen a honlapon találtam:
"A magyar nyelv és irodalom, mint komplex tantárgy továbbra is két osztályzattal kerül-e értékelésre, vagy minden részterületére külön-külön osztályzatot kapjon-e a tanuló? Ugyanez felmerült az intézmény által kialakított integrált tantárgyak, illetve a tantárgyakba integrált modulok értékelésével kapcsolatban is.
A módosítás szerint [4/2001. (I. 26.) OM rendelet] a kerettantervi rendelet 11. § a következő (3) bekezdéssel egészült ki: “(3) Az iskola a magyar nyelv és irodalom tantárgyat, illetve az anyanyelv és irodalom tantárgyat magyar nyelv továbbá irodalom, illetve anyanyelv, továbbá irodalom tantárgyakra bonthatja.” Ennek megfelelően, ha két tantárgyra bontva tanítja az iskola a magyar nyelv és irodalom tantárgyat, akkor külön-külön kell értékelnie, osztályoznia mindkettőt. Ha továbbra is egységes tantárgyként iktatja a helyi tantervébe, a tanuló egyetlen osztályzatot kap.
A kérdés második részére a válasz az előző kérdésnél található: egy tantárgyat egy félévi illetve év végi osztályzattal értékelünk. (Lásd még az I/16. kérdésre adott választ.)"
Kérdésem, hogy a fenti válasz vonatkozik-e az én problémámra is?
Válaszukat ha lehet mielőbb kérném, ugyan is az osztályozó értekezlet hétfőn lesz az iskolában! Köszönöm!
zstothagi üzenete
2010.01.14. 16:10
Kedves Szerkesztők, vagvy bárki, aki tudja a választ!

Iskolánkban 2009 januárjában, állítólag a fenntartó utasítására elrendelték, hogy nem lehet az órákat helyettesíteni, mármint nem fizetik a helyettesítést, hanem csak felügyeletet kell biztosítani. Középiskoláról van szó. Az adminisztrációja pedig a következő: sorszámozzuk az órákat, beírjuk, hogy gyakorlás, mellé bekarikázva írunk F-et. Tehát ezekért az órákért nem kapunk semmi illetményt. Persze, ha helyettesítés lenne, akkor normál órát tartanánk, de így nem.
Kérdésem: Jogszerű-e ez? Kötelezhet-e az iskolavezetés a felügyelet megtartására?
Tisztelettel: Zsné Ági
zstothagi üzenete
2010.01.14. 16:04
Kedves Bambi689!

Nem tudom, kaptál-e már választ a kérdésedre. Ha igen, vedd tárgytalannak.
ECDL-vizsgát jeles érettségire úgy lehet érvényesíteni, ha a Neumann Társaság honlapján regisztrálod magad, befizeted a költségeket (ez két éve 5000 Ft volt), majd kb5-6 héten belül megkapod a bizonyítványt.
Óvónő üzenete
2010.01.14. 10:57
Tisztelt Szerkesztők!

Abban kérnék segítséget, hogy van-e valamilyen rendelkezés arról, hogy a közoktatási intézményben működő minőségfejlesztési csoportnak hány tagúnak kell lenni?

Segítségüket köszönöm!

Óvónő
pampo89 üzenete
2010.01.13. 19:35
Tisztelt Szerkesztők!!!

Először is szeretnék elnézést kérni hogy erre a kérdésre itt kerítek sort de a felsőoktatás címkénél nem tudok új üzenetet létrehozni! Problémám a következő: OKJ-s díszműkovács szakmára jelentkeznék minden ismertetőt megtaláltam csak épp intézményt ahol foglalkoznak ilyennel egyet sem! Van olyan intézmény itt Magyarországon ahol ez tanulható egyáltalán???
A válaszukat megköszönöm! Tisztelettel: Hrtyan Ákos
A Szerkesztők üzenete
2010.01.13. 11:55

Tisztelt "Ditte21"!

Kérdése megválaszolására a Szociális és Munkaügyi Minisztérium az illetékes. Kérem, hogy az ugyfelszolgalat@szmm.gov.hu címen szíveskedjen tájékozódni.

Üdvötlettel:
Szilágyi Judit
OKM Ügyfélszolgálati Iroda

 

nagyroberto üzenete
2010.01.12. 16:21
Tisztelt Szerkesztők!
Szeretném, ha válaszolnának egy engem hátrányosan érintő kérdésre. Egy általános iskolában dolgozom általános iskolai tanárként(?). 2009. december 16-án a munkáltatóm aláíratott velem egy kinevezés módosítást, akkor nem tűnt fel nekem, hogy ezzel a munkáltató nem csak a szervezeti egység megnevezését módosította a kinevezésemben, hanem megváltoztatta a munkakörömet is 2009. szeptember 1-jétől. A mai napon értesített róla, hogy a pedagógus-szakvizsga megszerzését nem tudja I-kategóriás fizetéssel honorálni, mert én olyan munkakörben vagyok foglalkoztatva (gyógypedagógus), amelyhez a jogalkotók nem teszik lehetővé az I kategóriába való besorolást. Arról is tájékoztatott, hogy F kategóriába kellene visszasorolnia. (!)
Megnéztem a 2009. december 16-án kelt kinevezés módosítását, azon nem találtam a gyógypedagógus munkakör megnevezését csak egy FEOR-szám változást 2431-ről, 2441-re. A FEOR-szám megváltozása számomra nem jelentette a munkaköröm megváltozását. Ezért írtam alá. A módosítás nem tartalmaz magyarázatot arra vonatkozólag, hogy erre miért volt szükség, és a munkakör megnevezése sem szerepel benne.
Ma tájékoztattam a munkáltatómat, hogy én nem fogadom el ezt a munkakör változtatást, mert egyrészről hátrányosan érint, másrészről, nem szerepelt az okiratban a gyógypedagógus munkakör megnevezés, csak egy FEOR-szám. Ennek a munkakörnek a betöltésére nem rendelkezek megfelelő iskolai végzettséggel. A kérdéseim a következők lennének: köteles vagyok-e ebben a munkakörben dolgozni? Semmisnek tekintendő-e a kinevezés módosítása, ha abban nem szerepel a munkakör megnevezése, csak egy szám? Szükséges-e írásbeli indoklást fűzni a kinevezés módosításához, amelyben a munkáltató és a munkavállaló nyilatkozik a módosítás feltételeiről?
Decemberben lehet-e jogszerűen kinevezést visszamenőleg módosítani szeptemberre?
Ennek a kérdésnek a tisztázása miatt Munkaügyi Bírósághoz kell fordulnom?
Köszönöm megtisztelő válaszukat!
Üdvözlettel: N.R.
komikami üzenete
2010.01.12. 14:49
Kedves Szerkesztő!

Igen olvastam, hogy nem kötelező válaszolniuk (szomorú), de ha már ezt le tudták írni, akkor helyette válaszolhattak volna a kérdésekre és gondolom Önök értenek hozzá, hiszen ezért kapják a fizetést. Talán tévedek? Ezek szerint figyelik a fórumot, csak egyszerűbb nem válaszolni. Többek között ezért is tart ott az oktatásügy, ahol tart...

Erzsébet
shane üzenete
2010.01.12. 14:49
Tisztelt Turcsán Mariann!

Nagyon köszönöm gyors és teljeskörű válaszát! Nincs is több kérdésem:-)
További szép napot!

Üdvözlettel,
H.Nikolett
komikami üzenete
2010.01.12. 14:48
Kedves Szerkesztő!

Igen olvastam, hogy nem kötelező válaszolniuk (szomorú), de ha már ezt le tudták írni, akkor helyette válaszolhattak volna a kérdésekre és gondolom Önök értenek hozzá, hiszen ezért kapják a fizetést. Talán tévedek? Ezek szerint figyelik a fórumot, csak egyszerűbb nem válaszolni. Többek között ezért is tart ott az oktatásügy, ahol tart...

Erzsébet
komikami üzenete
2010.01.12. 14:47
Kedves Szerkesztő!

Igen olvastam, hogy nem kötelező válaszolniuk (szomorú), de ha már ezt le tudták írni, akkor helyette válaszolhattak volna a kérdésekre és gondolom Önök értenek hozzá, hiszen ezért kapják a fizetést. Talán tévedek? Ezek szerint figyelik a fórumot, csak egyszerűbb nem válaszolni. Többek között ezért is tart ott az oktatásügy, ahol tart...

Erzsébet
komikami üzenete
2010.01.12. 11:38
Kedves Szerkesztő!

Miért nem kapok választ kérdésemre? Tőlem elvárják, hogy azonnal válaszoljak mindenre, itt meg egyik fülön be a másikon ki? Miért???
Ahogy nézem pár kérdés van csak naponta és pár perces lenne rájuk a válasz. Tőlünk, pedagógusoktól elvárják, hogy lelkiismeretesen végezzük munkánkat lassan "minimál bérért" és itt a jól meg fizetett minisztériumi "dolgozók" erre sem képesek.

Várom mielőbbi válaszukat!
Tessék dolgozni, annak akinek ez a feladata!

Erzsébet - tanító
komikami üzenete
2010.01.12. 11:06
Kedves Szerkesztő!

Miért nem kapok választ kérdésemre? Tőlem elvárják, hogy azonnal válaszoljak mindenre, itt meg egyik fülön be a másikon ki? Miért???
Ahogy nézem pár kérdés van csak naponta és pár perces lenne rájuk a válasz. Tőlünk, pedagógusoktól elvárják, hogy lelkiismeretesen végezzük munkánkat lassan "minimál bérért" és itt a jól meg fizetett minisztériumi "dolgozók" erre sem képesek.

Várom mielőbbi válaszukat!
Tessék dolgozni, annak akinek ez a feladata!

Erzsébet - tanító
komikami üzenete
2010.01.12. 10:28
Kedves Szerkesztő!

Miért nem kapok választ kérdésemre? Tőlem elvárják, hogy azonnal válaszoljak mindenre, itt meg egyik fülön be a másikon ki? Miért???
Ahogy nézem pár kérdés van csak naponta és pár perces lenne rájuk a válasz. Tőlünk, pedagógusoktól elvárják, hogy lelkiismeretesen végezzük munkánkat lassan "minimál bérért" és itt a jól meg fizetett minisztériumi "dolgozók" erre sem képesek.

Várom mielőbbi válaszukat!
Tessék dolgozni, annak akinek ez a feladata!

Erzsébet - tanító
  
 7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  
  

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok