2004. május 17-én az ország valamennyi iskolájában sorrendben harmadik alkalommal került sor a tanulók meghatározott populációjának kompetenciamérésére, amelyet teljes körű kompetenciamérésnek nevezünk.
A mérés lebonyolítását az oktatási miniszter a 2003/2004. tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben határozta meg. A mérések lebonyolítását országos szinten az OKÉV koordinálta, a méréshez szükséges kérdőívek, feladatlapok elkészítését, továbbá a beérkezett adatok rögzítésével valamint az iskoláknak és az iskolafenntartóknak megküldött CD elkészítésével kapcsolatos feladatokat a suliNova Kht. Értékelési Központja végezte.
A korábbi kompetenciamérésekhez hasonlóan ezúttal is beszámolót készíttettünk a mérés céljáról, felépítéséről és az eredményekből leszűrhető tapasztalatokról. Tájékoztatást kaptak az iskolák és fenntartóik az eredményeikről és a korábbi vizsgálathoz képest tapasztalt változásaikról. Teljesítményük méltányos megítélése érdekében számoltunk egy hozzáadott pedagógiai értéknek nevezett mérőszámot, amely számításba veszi az iskolák eltérő társadalmi helyzetét, és ennek alapján becsüli az iskolától elvárható teljesítményt, majd ennek a becslésnek felelteti meg a ténylegesen elért eredményeket. Az iskolák számára a korábbi évhez hasonlóan most is biztosítottunk egy olyan szoftvert a kiküldött CD-n, amelynek segítségével a teszt egyes feladatait elemezhették, az osztályuk vagy iskolájuk eredményeit viszonyíthatták országos és különböző réteg eredményekhez.
Az országos kompetenciaméréssel kapcsolatban egy olyan weboldal is kialakításra került -
www.kompetenciameres.hu -, amelyen az összefoglaló tanulmány, valamint az iskolák és a fenntartók számára egy Terméktámogatás 2004 link további segítséget ad.