Mint fogalmazott, a szakmai program egy-egy elemét lehet korrigálni, fejleszteni, ám az oktatás reformja mindig hosszú, évtizedben mérhető folyamat.
Utalt arra, hogy a reformok közül a beiskolázás kérdése eddig több vitát és feszültséget keltett. Véleménye szerint a magyar oktatási rendszer a szabad iskolaválasztás ezen formájával "társadalmi feszültséget kódol" a rendszerbe, tehát nagyon is fontos az iskolai körzetek szabályozása.
Kevés szakmai módszer állapítja meg egy hétéves gyerek tehetségét és képességeit. Felmérni csak a pillanatnyi állapotot lehet, de az így kapott eredmény elsősorban a gyerek környezetének helyzetét tükrözi - fűzte hozzá.
Felhívta a pedagógusok figyelmét az esélyegyenlőségi programok készítésére, amelyekkel több pályázati lehetőséghez juthat az oktatási intézmény.
Az államtitkár szólt az ingyenes tankönyvellátást érintő változásokról, valamint a buktatás és a szöveges értékelés kérdéséről, illetve a pedagógusképzés tervezett rendszeréről.
A bérezéssel kapcsolatban elmondta: "nem tudok béremelést ígérni, mert nincs meg a forrása", ám ez nem jelenti azt, hogy tárgyalni nem lehet, de ez az emelés "bizonyosan nem lesz jelentős" - tette hozzá.
Mint mondta, fontos a differenciált fizetések és teljesítményösztönzők bevezetése, amihez a pedagógusok érdemi értékelését az intézményvezetőknek kell kialakítani.
A közalkalmazotti bértábla rendszere megmarad, az oktatás területén dolgozók esetében azonban érdemes külön is kiemelten díjazni az "érdemi többletfeladatot ellátókat". Ilyen lehetőség például az osztályfőnökök esetében az osztályfőnöki pótlék, vagy az igazgatóknál, intézményvezetőknél a vezetői pótlék.
MTI