Az államtitkár utalt arra, hogy a II. Nemzeti Fejlesztési Tervben 2007-13 között több száz milliárd forintos uniós forrás nyílik majd meg oktatásfejlesztési célokra, a magyar közoktatás tartalmi és infrastrukturális megújulására. A tárca szándéka, hogy ebből egyetlen forrást se lehessen úgy felhasználni, hogy az ne szolgálja az esélyegyenlőséget, több lehetőséget adva a nehéz sorsú, hátrányos helyzetű gyermekeknek - mondta Arató Gergely.
Ezért a tárca által kiadott útmutató alapján esélyegyenlőségi helyzetelemzést és programot kell megalkotni. Ez az útmutató az esélyegyenlőtlenség kiszűrésére alkalmas adattáblákból, a problémák azonosításához és kezeléséhez szükséges segédletből, tervezési sablonokból áll.
A minisztérium ugyanakkor külön esélyegyenlőségi szakembereket biztosít, akik a helyzetértékelések elkészítésében, a programok mentorálásában nyújtanak segítséget a fenntartóknak és az intézményeknek. Képzésüket elsősorban azokon a településeken biztosítják és finanszírozzák, ahol van legalább egy intézmény, amelyben az átlagosnál magasabb a szegény gyermekek aránya.
Eddig 18 ilyen szakembert képeztek ki, számuk eléri majd a százat - mondta el Borovszky Tímea, a tárca roma integrációs titkárságának vezetője. Mint mondta, szeretnék az egész országot lefedni ilyen szakemberekkel.
Az eddig kiképzett szakértők a közép-magyarországi régióban kiírt iskolafejlesztési programhoz kapcsolódva már meg is kezdték tevékenységüket.
A közoktatási törvény értelmében minden településen meg kell tervezni és végre kell hajtani a Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Programot.
MTI