Felhívjuk tisztelt olvasóink figyelmét arra, hogy az itt következő kérdésekre adott válaszok az Oktatási és Kulturális Minisztérium szakmai véleményét tartalmazzák és - az Alkotmánybíróság 60/1992. (XI. 17.) AB határozatában foglaltakra figyelemmel nem kötelező erejűek.
1. A rendelet alapján támogatásban részesült, önkormányzatunk által fenntartott intézmény átszervezésre került, 2007 augusztus 1-től a szomszédos település tagintézménye lett. Ebben az esetben ki használhatja fel a támogatást?
Amennyiben az intézmény jogutódlással szűnt meg, úgy a támogatás felhasználására a jogutód intézmény szerzett jogosultságot.
A támogatás elszámolásakor csatolni szükséges az intézmény megszüntetéséről szóló képviselő-testületi döntés másolatát, valamint a jogutód intézmény módosított alapító okiratának másolatát.
Amennyiben az intézmény jogutód nélkül szűnt volna meg, a támogatásra nem jogosultak.
2. Mikortól használható fel az elnyert támogatás?
A hivatalos értesítés keltétől, melyet az OKM Támogatáskezelő a fenntartónak a támogatás elnyeréséről küldött ki. Ettől az időponttól kiállított számlák elszámolhatóak.
3. Kinek a nevére kell a számlát kérni? A fenntartó, vagy az intézmény nevére?
Tekintettel arra, hogy a pályázatot a fenntartó nyújtotta be, a támogatás elszámolása is az ő feladata, a számlát a fenntartó nevére kell kiállítani.
4. Felhasználható-e a támogatás a minősítési eljárás lebonyolítására?
A támogatás felhasználására irányadó a rendelet 2. § (7) bekezdése, mely az alábbiakat mondja ki:
"Az elnyert támogatás az alapfokú művészetoktatás követelményei és tantervi programjának bevezetéséről és kiadásáról szóló 27/1998. (VI. 10.) MKM rendelet figyelembe vételével
- az oktatás-neveléshez szükséges felszerelések, taneszközök korszerűsítésére,
- az intézmények működtetésével összefüggő beszerzésekre
használható fel."
A fentiek szerint tehát felhasználható, mivel az intézmény működtetésével kapcsolatos beszerzésnek minősül.
Az alábbiakban - a feltett kérdések alapján, a teljesség igénye nélkül - felsorolásra kerülnek olyan beszerzések, melyekre többek között felhasználható a támogatás:
- művészeti foglalkozásokon felhasznált "fogyó" anyagokra (pl. ruhaanyagok, papírok, festékek, hang- és képanyagok),
- az oktatást segítő nagyértékű tárgyi eszközök (pl. videokamera, projektor, DVD lejátszó) vásárlására,
- az intézmény oktatási, adminisztrációs feladataihoz szükséges beszerzésekre (pl. fénymásoló papír, festékpatron, fax papír)
- a művészeti képzéshez szükséges (pl. balett terem) bérlési költségeire,
- koreográfia, zenekari kíséret vásárlására számlaadás ellenében,
- a művészeti ághoz kapcsolódó eszközbeszerzésekre.
Szintén az OKM Támogatáskezelőhöz eljuttatott kérdések alapján, a teljesség igénye nélkül az alábbiakban olyan fejlesztések és működéssel kapcsolatos kiadások kerülnek felsorolásra, melyekre nem használható fel a támogatás:
- az intézmény épületének felújítására (pl. nyílászárók cseréje, csempézés, parketta felújítás, festés, mázolás, vízhálózat cseréje),
- az intézmény rezsiköltségeire,
- színházi bérlet vásárlására,
- színházi előadásra történő utaztatási költségekre,
- fesztivál, és egyéb nagyszabású rendezvények lebonyolítására.