De pontosan miben is van előnyük a kicsiknek a felnőttekkel szemben? Hogyan, milyen módszerekkel lehet segíteni a gyerekeket alsó és felső tagozaton, hogy a későbbiekben valóban termékenyebbek, motiváltabbak legyenek, fogékonyabbak a nyelvtanulás iránt? Milyen tanulási környezetet, módszertani megközelítéseket igényelnek ehhez? Hogyan értékeljük őket, milyen eredményeket várhatunk el tőlük egyáltalán? Hogy viszonyul ezekhez a kérdésekhez a hazai és európai oktatáspolitika?
Ilyen és hasonló kérdésekre keresi a választ az a konferencia, amelyet a Tempus Közalapítvány az Oktatási és Kulturális Minisztérium megbízásából szervez október 13-án Budapesten az általános iskolában tanító nyelvtanároknak.
Az előadók segítségül hívják például a meséket, hogy megmutassák, milyen változatos módon lehet megszerettetni a gyerekekkel a nyelvtanulást. A tevékenységekkel, játékkal, énekkel, mozgással egybekötött kreatív órákon a gyerekek játszva tanulhatnak idegen nyelvet, amely így szinte észrevétlenül válik a kifejezéstáruk részévé. A konferencia műhelymunkái bemutatják azt is, hogy milyen nehézségeket okoz diszlexiásként részt venni a nyelvórákon, és hogy hogyan lehet mégis elérhetővé tenni a nyelvtudást a diszlexiás, vagy egyéb tanulási nehézséggel küzdő gyermekek számára is. A konferencián tapasztalatcserére kapnak lehetőséget a nyelvoktatásban élenjáró, de speciális rendszerük miatt sajátos problémákkal szembesülő két tanítási nyelvű általános iskolák is.
A résztvevőit térítésmentesen fogadó konferenciára a Tempus Közalapítvány honlapján lehet jelentkezni a
www.tka.hu címen. Az elhangzó előadások anyagai a közeljövőben az OKM, illetve a TKA honlapokon lesznek elérhetőek.