A közoktatás sok szereplős rendszer, benne van a tanár, a diák, a szülő, a fenntartó önkormányzat is, de valamennyi szereplő egyformán fontos - tette hozzá Arató Gergely. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a közoktatás - a sok szereplője mellett is - elsősorban a diákokról szól.
A diák-önkormányzatiságon múlik az, hogy a tanulók a közoktatásnak csak elszenvedői, vagy alakítói - fogalmazott az államtitkár. Hallgatósága előtt hangoztatta: "minden, ami a közoktatásban történik, az a ti dolgotok, az rátok tartozik, abba beleszólásotok van".
Arató Gergely rámutatott: az iskolának, az oktatásnak fontos feltétele a rend és egyfajta hierarchia, amelyben a tanár és a diák szerepe különböző, de ezt a rendet és szerepeket közösen lehet és kell kialakítani.
Ez közös célja a tanárnak és diáknak, mert mindegyik azt szeretné, hogy amikor a diák végleg kimegy az iskolából, akkor "több legyen tudásban, emberségben, többet tudjon a világról és saját magáról is" - fogalmazott az államtitkár. Hozzáfűzte: a közös munka, az együttműködés akkor is közös cél, ha nem mindig érti meg egymást a tanár és diák.
Sok nagyon jól működő diákönkormányzat létezik az országban - mutatott rá Arató Gergely, kiemelve, hogy a "tanárnak nem a diáktól kell féltenie a jogait, s a diáknak pedig nem a tanártól".
A tanár joga és a diák joga, tehát az iskola minden polgárának a joga csak együtt, egymást segítve és támogatva érvényesülhet" - hangsúlyozta az Országos Diákparlament 450 küldöttje előtt az oktatási tárca államtitkára.
(MTI)