A felkészülés során a minisztérium számos olyan intézkedést tett, amely a vizsgák minél zavartalanabb, zökkenőmentesebb és szakszerűbb lebonyolítását szolgálta.
1. 2006-ban, a korábbi tapasztalatok figyelembe vételével sor került a vizsgaszabályzat finomítására. A módosítás pontosította a vizsga szereplőinek feladatait, az egyes eljárások részleteit, csökkentette az adminisztrációt. Néhány vizsgatárgy esetében pontosítottuk a vizsgaleírásokat, megkönnyítve ezzel a tanárok és a vizsgázók tájékozódását.
Mindezek a változások természetesen nem érintették a tanulók felkészítését és felkészülését.
Az érettségi vizsgák lebonyolításának munkajogi vonatkozásait a tárca újraszabályozta. A középiskolákban az érettségi vizsgák napjait az abban közreműködő pedagógusok esetében tanítás nélküli munkanapnak kell tekinteni. Ez a munkáltató és a munkavállaló számára egyaránt megkönnyíti, hogy a pedagógusok vizsgáztatóként részt vehessenek az emelt szintű vizsgák lebonyolításában is.
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium létrehozta a Kiváló Érettségiztető Vizsgahely címet, amelyet évente 10 olyan középiskola nyerhet el, ahol magas színvonalon szervezik meg a középszintű érettségi vizsgákat, és amelyik iskola vizsgahelyszínként tartósan és kiváló színvonalon közreműködik az emelt szintű vizsgák központi szervezésében is.
2. A vizsgaszervezés a 2005 őszén bevezetett, és azóta eredményesen működő szakmai és biztonsági szabályok mentén zökkenőmentesen folyt. A felkészülés folyamatát nyomon követte a Hiller István miniszter által erre a célra létrehozott, a minisztérium, az OH OKÉV és más közoktatási szakmai szervezetek képviselőiből álló bizottság is.
3. Az érettségi vizsgaidőszak legfontosabb szakaszai:
Közép- és emelt szintű írásbeli vizsgák: május 4 - május 25.
Emelt szintű szóbeli vizsgák: június 7 - június 13.
Középszintű szóbeli vizsgák: június 18 - június 29.
4. A jelentkezési adatok a korábbi évek tapasztalatai alapján - a vizsgaidőszak közbeni "lemorzsolódást" is figyelembe véve - kisebb belső átrendeződést igen, ám jelentős számszerű változást nem mutatnak.
5. Az előző két tavaszi vizsgaidőszak eredményei azt igazolják, hogy a kétszintű vizsgarendszer, a vizsgakövetelmények és a vizsgafeladatok pontos tartalmi és formai szabályozása, valamint a szakmai előkészítésben alkalmazott eljárásai által képes arra, hogy vizsgaidőszakról vizsgaidőszakra gyakorlatilag azonos követelményeket támasszon az egyes vizsgatárgyakból az érettségizőkkel szemben. Ezt a vizsgarendszer kiszámíthatósága és szakmai stabilitása szempontjából fontos követelményt a továbbiakban is irányadónak tartjuk.
Minden vizsgázónak és közreműködő pedagógusnak eredményes vizsgákat kívánunk!