Egyetértés volt abban: mindenkinek alkalmat kell kapnia arra, hogy teljes mértékben elérje saját oktatási lehetőségeit. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a méltányos és befogadó oktatás hatásos eszköz a társadalom igazságosabbá tételére és a mobilitás támogatására - különösen válság idején. A tagországok képviselői üdvözölték az OECD erőfeszítéseit az oktatási egyenlőtlenségek gazdasági költségeinek számszerű kimutatásában, és kiemelték az oktatási ráfordítások szintjének fenntartása melletti gazdasági érvek kidolgozásának fontosságát. Támogatást kapott az OECD két induló programja: a kisgyermekkori oktatás minőségének ösztönzése, illetve az oktatási esélyek javításában elért haladás értékelése témakörében. Bejelentésre került, hogy az OECD új informatikai felületet hoz létre 2009. június 25-től, amelynek célja az információk cseréjének segítése a gazdasági-pénzügyi válság oktatásra gyakorolt hatásairól és az oktatáspolitikai válaszokról.