A NAT szerint nem szakrendszerű oktatás keretében nem szükséges a javasolt iskolai tudás tantárgyak szerinti tagolása, az elsajátítás az adott időkeret vonatkozásában a szokásos (pl. az OKM által kiadott kerettantervben rögzített) tantárgyi szerkezet helyett más tartalmi szerkezetben is megszervezhető. A 2007-ben a nem szakrendszerű oktatás alapozó szakaszához elkészült OKM nem szakrendszerű oktatás kerettanterve olyan ajánlásokat tartalmaz, amelyek segítségével az iskolák a törvényben meghatározottaknak megfelelően és annak szellemében módosíthatják helyi tanterveiket.
A tárca a
projektgyűjteménnyel segíteni kívánja az OKM nem szakrendszerű oktatás kerettanterv iskolai megvalósítását, további segítséget nyújt 15 projekt révén, amelyek mindegyike a nem szakrendszerű oktatás kerettantervének TKT témaköréhez, vagy valamely témához ad egy lehetséges tanulásszervezési javaslatot.
Minden projekt fedőlapján feltüntettük, hogy az adott projekt melyik TKT melyik témaköréhez, témájához kapcsolódik. A projektek egységes szerkezetben készültek. Minden projekt bevezető része feltünteti a megvalósításához szükséges időtartamot, a projekt célját, a kulcsfogalmakat, a projekt megvalósításához szükséges együttműködő partnereket, a felhasználható szakirodalmi forrásokat és ajánlásokat, javaslatokat fogalmaz meg az előkészítő, illetve a szervezőmunkához. A projektekben a ráhangoló szakaszt a feldolgozás követi, és minden projekt értékeléssel zárul. A projektleírások tartalmazzák a megvalósításhoz szükséges lépéseket, tevékenységeket, a munkaformákat, módszereket és a feltételeket, eszközöket. A projektleírás az ajánlott tevékenységekhez rendelten feltünteti a NAT-kapcsolódásokat: műveltségi területeket, kulcskompetenciákat, kiemelt fejlesztési feladatokat, valamit az OKM nem szakrendszerű kerettantervi tantárgyi kapcsolódásokat és a nem szakrendszerű kerettantervi TKT kapcsolódásokat is.
OKM közoktatási szakállamtitkárság