Németh Szilvia

A dokumentum letöltése .pdf formátumban (273,2 kb)

 

 

TANULÓ TÁRSADALOM
Az élethossziglani tanulás az Európai Unió dokumentumainak tükrében

Tartalom

1. Előzmények
1.1. A tudás széleskörű megalapozása
1.2. A munkaerőpiaci alkalmazhatóság feltételeinek a kialakítása

2. Az élethossziglani tanulás paradigmája
2.1. A megvalósítás előfeltételei
2.1.1. Új ismeretek és készségek hozzáférésének biztosítása mindenki számára
2.1.2. Nagyobb befektetés biztosítása az emberi erőforrások területén
2.1.3. Innováció az oktatásban és tanulásban
2.1.4. A tanulás értékelése
2.1.5. Az útmutatás/ orientálás és tanácsadás újragondolása
2.1.6. Közelebb vinni a tanulást az otthonokhoz
2.2. Az élethossziglani tanulás Európájának valóra váltása

3. Az esélyegyenlőség hangsúlyozása
3.1.Az esélyegyenlőség megvalósítására vonatkozó kitételeket
3.1.1. A tanulás értékelése
3.1.2. Életvezetési tanácsadás
3.1.3. A tanulók és a tanulási lehetőségek összehangolása
3.1.4. Alapkészségek fejlesztése
3.1.5. Innovatív pedagógia

4. Az esélyegyenlőség megvalósításának lehetőségei
4.1. "Tanulás receptre"
4.2. "Tanulási mediátor"
4.3. Regionális tanulási központok
4.4. Tanulási nehézséggel küzdők IKT- hozzáférésének elősegítése (ALDICT- program)
4.5."Áthidalás - hátrányos helyzetűek és fogyatékkal élők élethossziglani tanulásának fenntartására"
4.6. Ajánlások a munkaerőpiacra történő átmenet megvalósítására

5. Oktatás és képzés
5.1. A tanulók egyéni választásának, érdeklődésének figyelembe vétele
5.2. Megfelelő egyéni tanulási programok kidolgozása
5.3. Az oktatási és munkáltatói szféra aktív együttműködésének kialakítása
5.4. Az iskola és a munkaerőpiac közti kapcsolat kiépítése
5.5. Annak elismerése, hogy az oktatásból a "munka világába" való átmenet egy hosszú folyamat része.
5.6.Minőségi indikátorok