A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai
Kommunikáció és metakommunikáció
Bevezető gyakorlatok
A közlésfolyamat tényezői
Beszédtechnika
Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban
Zenei kifejezőeszközök az élőszóban
Társas kommunikáció különféle szituációkban
Szerepvállalás nyilvánosság előtt |
Bevezető
gyakorlatok
1.a.feladat
Nézzétek meg az alábbi filmrészletet némafilmként!
Megértettétek-e, miről szólt a részlet?
Mi segített minket a megértésben?
Soroljátok fel azokat az eszközöket, amelyek humor forrásául szolgáltak!
1.b feladat
Próbáljátok meg „szinkronizálni” a jelenetet!
Osszátok ki a szerepeket és beszéljétek meg, miről is beszélhetnek a
szereplők.
Melyek lehetnek az egyes figurák jellegzetes szófordulatai?
Milyen hangszínt, hanglejtést, hangerőt képzeltek hozzájuk? (Próbáljátok
„utánozni” az elképzelt hangot!)
Próbáljátok meg a szinkronizálást, ha van kedvetek, többször, több különböző
gyerek hangalámondásával!
1.c feladat
Nézzük meg a filmet az eredeti szöveggel! 
Mit találtatok el a szöveg tartalmi részében?
Hol voltak nagyon jók a hangzásbeli hasonlóságok?
Mivel gazdagodott a film komikus elemeinek sora?
(A látott részlet Molnár Ferenc Üvegcipő című drámájából a Toldy Ferenc
Gimnázium 2002-ben érettségizett 6.d osztályának előadása)
1.d feladat
Ismét próbáljátok meg a szinkronizálást, immár az ismert szöveg felolvasásával! 
Miben könnyebb, miben nehezebb ez a feladat?
Gyűjtsük össze azokat az eszközöket, melyek a film hatását elősegítették!
2. feladat
Mit mondhatnak az alábbi fotókon látható diákok? (többször,
több különböző gyerek játssza el az ötletét)
Milyen tulajdonságai, jellemvonásai lehetnek az adott figurának?
Milyen benyomások érhették mostanában?
Milyen érzelmi állapotban van?
|