A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai
Kommunikáció és metakommunikáció
Beszédtechnika
Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban
Zenei kifejezőeszközök az élőszóban
Társas kommunikáció különféle szituációkban
Szerepvállalás nyilvánosság előtt
A szerepbe lépés
A szónoki szerep -
A hitelesség -
A hallgatói
szerep |
A szónoki szerep - A hitelesség - A hallgatói szerep
1. feladat
Különféle – rögtönzött és előre átgondolt – beszédek előadása és meghallgatása
különféle szerepekben.
2.a feladat
Elemezzétek közösen Shakespeare Julius Caesar című drámájából Brutus
és Antonius beszédét, valamint a hallgatóság reakcióját!
Melyik beszéd tűnik tudatosabbnak, felépítettebbnek?
Melyik közvetlenebb?
Melyik hogyan kívánja meg a hallgatóság részvételét a beszéd folyamán?
Hol élnek hatást kiváltó eszközökkel a szónokok?
Milyen hatást váltanak ki?
Milyen bizonyítékokat találunk a szövegben a tömeg befolyásolhatóságára?
Melyik szónok mit akar elérni? Miért?
Melyik szónok őszinte? Miért?
Melyik szónok hiteles? Miért?
2.b feladat
Játsszátok el a jelenetet – mindannyian vegyetek részt benne, ha nincs
már több szerep, tömegként. A jelenet után beszéljétek meg, hogy az
általatok játszott szerep mit élhetett át, mire gondolhatott, mennyit
érthetett meg és láthatott át az eseményekből és a beszédekből, és
milyen érzéseket válthatott ki belőle mindez.
|