Kommunikáció

Feladatok

Módszertan - Elmélet

A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai

Koncentrációs és lazító játékok

Csoportkohéziós játékok

Ön- és társismereti játékok

Érzékelő játékok

Bizalomgyakorlatok

Kommunikáció és metakommunikáció

Beszédtechnika

Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban

Zenei kifejezőeszközök az élőszóban

Társas kommunikáció különféle szituációkban

Szerepvállalás nyilvánosság előtt

Érzékelő játékok

1. feladat
Tapintás: egy textilzacskóban elhelyezett különféle tárgyak közül válassz egyet, de ne vedd ki a zacskóból! Tapogasd körbe, és mondj el társaidnak minden ismeretet róla, de ne nevezd meg a tárgyat akkor sem, ha tapintás útján felismerted. Ne utalj arra sem, mire használható, csak az általad tapintott tényekre hagyatkozz! (pl.: hideg tapintású, kemény anyagból készült, gömb alakú tárgy, amely belefér a markomba, könnyű és felületét szabálytalan barázdák borítják=dió.)

2. feladat
Tapintás: párokban dolgozva fújjatok rá társatok valamelyik ujjára, miközben ő nem néz oda! Ki tudja találni, melyikre fújtatok?

3.a feladat
Hallás: 10 különféle, általatok ismert zajt fogtok hallani egymás után. Ha mindet meghallgattátok, írjatok le belőlük minél többet, lehetőleg tartva a hallott sorrendet.

3.b feladat
A hallott hangokból – azokat tetszőleges sorrendben felhasználva és kiegészítve emberi beszéddel – alkossatok hangjátékot!

4. feladat
Hallás: Alkossatok két csoportot! A csoport egyik fele üljön a terem közepére és csukja be a szemét! A többiek helyezkedjenek el bárhol a teremben, és adjanak ki, vagy keltsenek bármilyen halk, de tisztán hallható, folyamatos, vagy rendszeresen ismétlődő hangot. A játékvezető indítására egyszerre, kb. 20 másodpercig „zajongjatok”! A hangadás után az ülő gyerekek feladata azonosítani, honnan, milyen eredetű hangokat hallottak.

A feladat megbeszélése után a csoportok cseréljenek feladatot!