Kommunikáció

Feladatok

Módszertan - Elmélet

A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai

Kommunikáció és metakommunikáció

Beszédtechnika

Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban

Zenei kifejezőeszközök az élőszóban

Hangszín

Hangterjedelem

Hangmagasság

Hangsúly

Hanglejtés

Hangerő

Szünetek, tördelés – Beszédtempó

Társas kommunikáció különféle szituációkban

Szerepvállalás nyilvánosság előtt

Hangszín

1. feladat
Hallgassatok meg néhány vers- és színdarabrészletet!
Hogyan jellemeznétek a hallott művészek hangját?
Milyen a hangszínük?
Mekkora hangterjedelmet használtak?
Mi jellemezte a hangerő-használatot, állandó volt-e vagy változó?
Mennyire volt beszédjük dallamos?
Milyen ritmusban, tempóban beszéltek, hol és miért tartottak nagyobb szünetet?
Mindezek az eszközök hogyan szolgálták a gondolat mélyebb közvetítését, a tudatos szövegformálást?
Milyen különbségeket észleltetek a versmondás és a színjáték hangzásvilágának eszközrendszere között?

2. feladat
A hangunk jellemez minket. Milyennek képzeled el a hangjuk alapján a következő interjú-részletekben beszélő személyeket? Válaszaitokat indokoljátok is!

3. feladat
A hangszerek is jellemző hangszínnel bírnak. Próbáljatok megszólaltatni minél több hangszert és jellemezzétek a hangjukat!

4. feladat
Mondjátok a következő mondatot: Én nem félek! a cédulákon jelzett módokon. Beszéljétek meg, mitől hangzottak másképp a különféle előadások.