Kommunikáció

Feladatok

Módszertan - Elmélet

A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai

Kommunikáció és metakommunikáció

Beszédtechnika

Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban

Zenei kifejezőeszközök az élőszóban

Társas kommunikáció különféle szituációkban

Szerepvállalás nyilvánosság előtt

A szerepbe lépés

A szónoki szerep -
A hitelesség -
A hallgatói szerep

A szónoki szerep - A hitelesség - A hallgatói szerep

1. feladat
Különféle – rögtönzött és előre átgondolt – beszédek előadása és meghallgatása különféle szerepekben.

2.a feladat
Elemezzétek közösen Shakespeare Julius Caesar című drámájából Brutus és Antonius beszédét, valamint a hallgatóság reakcióját!
Melyik beszéd tűnik tudatosabbnak, felépítettebbnek?
Melyik közvetlenebb?
Melyik hogyan kívánja meg a hallgatóság részvételét a beszéd folyamán?
Hol élnek hatást kiváltó eszközökkel a szónokok?
Milyen hatást váltanak ki?
Milyen bizonyítékokat találunk a szövegben a tömeg befolyásolhatóságára?
Melyik szónok mit akar elérni? Miért?
Melyik szónok őszinte? Miért?
Melyik szónok hiteles? Miért?

2.b feladat
Játsszátok el a jelenetet – mindannyian vegyetek részt benne, ha nincs már több szerep, tömegként. A jelenet után beszéljétek meg, hogy az általatok játszott szerep mit élhetett át, mire gondolhatott, mennyit érthetett meg és láthatott át az eseményekből és a beszédekből, és milyen érzéseket válthatott ki belőle mindez.