A csapatok felkészülése a vitára Értelmezés, definíció, anyaggyűjtés A tétel értelmezésének szűkítése, bővítése A csapatok feladatai |
A csapatok feladatai Az állító csapatnak a tétel igazát kell bizonyítania, tehát ahhoz kell bizonyítékokat gyűjteni, hogy a reklámnak erősebb a hatása a vásárlókra, mint a minőségnek. A tétel nyilvánvalóan szükségessé teszi összehasonlítások alkalmazását. Mit mivel fogunk összehasonlítani? Adatokkal is bizonyíthatjuk a tételt, de a különböző reklámok hatásmechanizmusait vizsgálva is bukkanhatunk bizonyítékokra. A tagadó csapatnak meg kell vizsgálni, milyen módozatai vannak a tagadásnak, és stratégiai szempontból melyik a legjobb. A reklám rosszabb ügynök? Nem olyan jó ügynök? Nem a reklám a legjobb ügynök? A minőség jobb ügynök, mint a reklám? Azt a tagadási módot válasszuk ki, amelyikhez a legjobb érveket tudjuk felhozni. Ha kialakítottuk a tétel valamifajta értelmezését, elkezdhetjük az anyaggyűjtést. Lexikonokat, könyveket, cikkeket, a világhálót tanulmányozhatjuk. Fontos gondolatokat, érveket, hasznos idézeteket érdemes kicédulázni. A vitában fontos a tárgyi megbízhatóság, de a vita nem tényözön, hanem értékek mentén zajlik. |