Stilisztika

Feladatok

Módszertan - Elmélet

Stílusárnyalatok

Trópusok

0.1 Feladat

0.2 Feladat

1. Feladat

2.a Feladat

2.b Feladat

3. Feladat

4. Feladat

5. Feladat

6. Feladat

7. Feladat

8. Feladat

9. Feladat

10. Feladat

11. Feladat

12. Feladat

13. Feladat

14. Feladat

A bevezető két feladat egyrészt a rossz, zavaró képes beszédre hívják fel a figyelmet (fogalomnak tekintett, s ezért más képekkel rosszul interferáló halott metaforák), másrészt a gyereknyelv eredendő metaforikus voltára, vagyis arra, hogy a világot birtokba vevő gyermek (a költőhöz hasonlóan) metaforákkal határolja körül az új értelem-érzelem területeket, amivel találkozik. A költői metaforák azonban a gyereknyelvin túl nem egyszemélyes értelmet teremtenek, hanem a jelekkel, nevekkel nem megnevezhető, általánosan érvényes, mégis egyénien konkrét érzelmekkel színezett értelmeket vagy értelemörvényt.