A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai
Koncentrációs és lazító játékok
Csoportkohéziós játékok
Ön- és társismereti játékok
Érzékelő játékok
Bizalomgyakorlatok
Kommunikáció és metakommunikáció
Beszédtechnika
Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban
Zenei kifejezőeszközök az élőszóban
Társas kommunikáció különféle szituációkban
Szerepvállalás nyilvánosság előtt |
Érzékelő
játékok
1. feladat
Tapintás: egy textilzacskóban elhelyezett különféle tárgyak közül válassz
egyet, de ne vedd ki a zacskóból! Tapogasd körbe, és mondj el társaidnak
minden ismeretet róla, de ne nevezd meg a tárgyat akkor sem, ha tapintás
útján felismerted. Ne utalj arra sem, mire használható, csak az általad
tapintott tényekre hagyatkozz! (pl.: hideg tapintású, kemény anyagból
készült, gömb alakú tárgy, amely belefér a markomba, könnyű és felületét
szabálytalan
barázdák borítják=dió.)
2. feladat
Tapintás: párokban dolgozva fújjatok rá társatok valamelyik ujjára,
miközben ő nem néz oda! Ki tudja találni, melyikre fújtatok?
3.a feladat
Hallás: 10 különféle, általatok ismert zajt fogtok hallani
egymás után. Ha
mindet meghallgattátok, írjatok le belőlük minél többet, lehetőleg
tartva a hallott sorrendet.
3.b feladat
A hallott hangokból – azokat tetszőleges sorrendben felhasználva és
kiegészítve emberi beszéddel – alkossatok hangjátékot!
4. feladat
Hallás: Alkossatok két csoportot! A csoport egyik fele üljön a terem
közepére és csukja be a szemét! A többiek helyezkedjenek el bárhol
a teremben, és adjanak ki, vagy keltsenek bármilyen halk, de tisztán
hallható,
folyamatos, vagy rendszeresen ismétlődő hangot. A játékvezető indítására
egyszerre, kb. 20 másodpercig „zajongjatok”! A hangadás után az ülő
gyerekek feladata azonosítani, honnan, milyen eredetű hangokat hallottak.
A feladat megbeszélése után a csoportok cseréljenek feladatot!
|