A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai Kommunikáció és metakommunikáció Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban A tér felismerése és használata Mimika Zenei kifejezőeszközök az élőszóban |
Módszertan Itt van lehetőségünk felhívni diákjaink figyelmét arra, hogy a kommunikáció folyamatában nemcsak a beszélő, de a befogadó mimikája is döntő lehet. Emellett beszélhetünk az arckifejezés tudatosságáról is: felelős vagy azért, hogy milyennek látszik az arcod! A 3. feladat megoldása: Zöld maszk: „Pantalone” (idősödő, butácska, gazdag, pénz- és szereleméhes öregember – tartani kell a hatalmától, de a szolgák általában túljárnak az eszén Fehér maszk: „Dottore” (orvos vagy ügyvéd, Pantalone barátja vagy orvosa/ügyvéde – nagyszájú, sok latin kifejezést használ, tudálékos, de sarlatán – pénzéhes és veszélyes, akár halált is okozhat szaktudásának hiánya vagy gonoszsága) Piros maszk: „Brighella” (a két szolga egyike – a dörzsöltebb, galádabb, kegyetlenebb, ravaszabb, ugyanakkor jó zenész. Társát mindig sikerül becsapnia/befeketítenie/meglopnia stb. Társával esküdt ellenségek, csak az urak becsapása érdekében fognak össze rövid időre.) Fekete maszk: „Arlecchino” (a két szolga másika – a szerencsétlenebb, rongyosabb, szegényebb, éhesebb, ugyanakkor ötletesebb, furfangosabb. Ügyetlensége nagy akrobatikus ügyességet igényel. Lassú felfogásúnak tűnik, gyakran csodálkozik.) Elmélet Mimika: az arc kommunikációja
A kapcsolattartás egyik legfontosabb eszköze a tekintettel együtt. |