A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai Koncentrációs és lazító játékok Bizalomgyakorlatok Kommunikáció és metakommunikáció Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban Zenei kifejezőeszközök az élőszóban |
Módszertan Mindkét feladatcsoportnál (az érintéses és a vezetéses bizalomjátékoknál is) nagyon nagy a gyakorlatvezető felelőssége. Hiszen ezeknél a feladatoknál nemcsak a gyakorlat sikere és az átélt élmény milyensége múlik a biztos irányításon, de akár a balesetveszély elkerülése is. Mindig gondoskodjunk arról, hogy a gyakorlat folyamán a kiszolgáltatott (becsukott szemű) diákot ne érje ijesztő vagy váratlan inger. Pontosan és részletesen mondjuk el a feladatot, és nyomatékosan hívjuk fel diákjaink figyelmét arra, vigyázzanak csukott szemű társaikra. Ezek a gyakorlatok csak teljes csöndben végezhetők, ha a fegyelem kicsit lazul, állítsuk meg a gyakorlatot. Ezeknél a játékoknál is nagyon fontos az álélt élmények megbeszélése. Elmélet A bizalomgyakorlatok a személyiségfejlesztés egyik leghatékonyabb, ugyanakkor legtöbb körültekintést igénylő játékai. Nagy tanári hozzáértést és gyakorlatot kívánnak. Céljuk a másikért érzett felelősség erősítése és a hatékony együttműködés kialakítása azáltal, hogy az egymásrautaltság érzetét élik át vezetők és vezetettek egyaránt. |