A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai
Kommunikáció és metakommunikáció
Beszédtechnika
Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban
Zenei kifejezőeszközök az élőszóban
Hangszín
Hangterjedelem
Hangmagasság
Hangsúly
Hanglejtés
Hangerő
Szünetek, tördelés – Beszédtempó
Társas kommunikáció különféle szituációkban
Szerepvállalás nyilvánosság előtt |
Hangszín
1. feladat
Hallgassatok meg néhány vers- és színdarabrészletet! 
Hogyan
jellemeznétek a hallott művészek hangját?
Milyen a hangszínük?
Mekkora hangterjedelmet használtak?
Mi jellemezte a hangerő-használatot, állandó volt-e vagy változó?
Mennyire volt beszédjük dallamos?
Milyen ritmusban, tempóban beszéltek, hol és miért tartottak nagyobb
szünetet?
Mindezek az eszközök hogyan szolgálták a gondolat mélyebb közvetítését,
a tudatos szövegformálást?
Milyen különbségeket észleltetek a versmondás és a színjáték hangzásvilágának
eszközrendszere között?
2. feladat
A hangunk jellemez minket. Milyennek képzeled el a hangjuk alapján
a következő interjú-részletekben beszélő személyeket? Válaszaitokat
indokoljátok is!
3. feladat
A hangszerek is jellemző hangszínnel bírnak. Próbáljatok megszólaltatni
minél több hangszert és jellemezzétek a hangjukat!
4. feladat
Mondjátok a következő mondatot: Én nem félek! a cédulákon jelzett
módokon. Beszéljétek
meg, mitől hangzottak másképp a különféle előadások.
|