A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai Koncentrációs és lazító játékok Érzékelő játékok Kommunikáció és metakommunikáció Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban Zenei kifejezőeszközök az élőszóban |
Módszertan Az 1. feladatnál vigyázzunk, hogy éles vagy kellemetlen tapintású tárgy
ne kerüljön a zacskóba. Mindig több tárgy álljon rendelkezésünkre
a diákok számánál. Ne válasszunk túlzottan bonyolult formákat, de nem
baj, ha első tapintásra nem egyértelmű, mi is van a kezünkben.
Feltétlenül
várjuk el a pontos, lehetőleg mondatokban fogalmazott, információgazdag
szóbeli közlést minden diáktól. Ezért célszerű a zacskót körbeadni,
hogy mindenki elvégezhesse a feladatot. Elmélet Ezek a gyakorlatok csak kiragadott példák az érzékelő gyakorlatok gazdag tárházából. Céljuk minden esetben a figyelem erősítése és a „találkozás” elősegítése anyaggal, tárggyal, hanggal stb. Emellett fontos, hogy a feladatok minden diáktól önálló megnyilatkozást kívánnak, ráadásul szabatos, rávezető formában. |