A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai Kommunikáció és metakommunikáció Bevezető gyakorlatok Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban Zenei kifejezőeszközök az élőszóban |
Módszertan A gyakorlatok célja, hogy a kommunikáció és metakommunikáció eszközrendszerét tapasztalati úton sajátítsák el a diákok, úgy, hogy munka közben maguk is kipróbálnak néhányat ezek közül. Fontos ezen kívül, hogy képesek legyenek egymás közti munkamegosztásra, célorientált munkaszervezésre. Ezt ne oldjuk meg helyettük! A gyakorlatok végeztével mindig hagyjunk elegendő időt az elemző megbeszélésre, mely nemcsak az elméleti ismeretek megfogalmazására és rögzítésére jó, hanem arra is, hogy a diákok elmondhassák, hogy érezték magukat feladatmegoldás közben, hogyan sikerült együttműködésük. Így tudatosíthatjuk bennük gyakorlataink célját és értelmét, valamint a beszélgetések alapján a későbbiekben módunkban áll a csoport érdeklődéséhez közelálló témákat felvetni. Elmélet A kommunikáció verbális és nonverbális elemei. A kommunikációs jelzések értelmezése – befogadás folyamata. Nyílt és rejtett kommunikációs jelzések. |