Kommunikáció

Feladatok

Módszertan - Elmélet

A megfigyelés és koncentráció gyakorlatai

Koncentrációs és lazító játékok

Csoportkohéziós játékok

Ön- és társismereti játékok

Érzékelő játékok

Bizalomgyakorlatok

Kommunikáció és metakommunikáció

Beszédtechnika

Testbeszéd, testünk részvétele a kommunikációban

Zenei kifejezőeszközök az élőszóban

Társas kommunikáció különféle szituációkban

Szerepvállalás nyilvánosság előtt

Módszertan

Az 1. feladatnál vigyázzunk, hogy éles vagy kellemetlen tapintású tárgy ne kerüljön a zacskóba. Mindig több tárgy álljon rendelkezésünkre a diákok számánál. Ne válasszunk túlzottan bonyolult formákat, de nem baj, ha első tapintásra nem egyértelmű, mi is van a kezünkben. Feltétlenül várjuk el a pontos, lehetőleg mondatokban fogalmazott, információgazdag szóbeli közlést minden diáktól. Ezért célszerű a zacskót körbeadni, hogy mindenki elvégezhesse a feladatot.
A 4. feladatnál érdemes „visszajátszatni” a hangadást, így rögtön ellenőrzésre is kerül, valóban azt a hangot hallották-e.

Elmélet

Ezek a gyakorlatok csak kiragadott példák az érzékelő gyakorlatok gazdag tárházából. Céljuk minden esetben a figyelem erősítése és a „találkozás” elősegítése anyaggal, tárggyal, hanggal stb. Emellett fontos, hogy a feladatok minden diáktól önálló megnyilatkozást kívánnak, ráadásul szabatos, rávezető formában.