A Legfőbb Ügyész megállapította, hogy „az alapítvány iskolát nem hozhatott létre és nem működtethetett.”
Az ügyészi vizsgálat felhívja a figyelmet arra, hogy az alapítvány alapító okiratában nem jelölte meg célként iskola létrehozását, így ilyen intézmény alapítására nem is jogosult. A kuratórium az iskola pedagógiai programjának elfogadásáról, a tandíj- és az önkormányzatnak az iskola használatáért fizetendő bérleti díj mértékéről határozó, valamint az iskola igazgatóját megválasztó határozatai törvénysértőek.
Az iskola alapító okiratát három kuratóriumi tag írta alá anélkül, hogy a kérdésben a kuratórium határozott volna.
Az iskola alapítása és működése tekintetében újabb hatósági eljárásra csak az alapítvány alapító okiratának módosításával, a kuratórium új, és a jogszabályoknak megfelelő döntéseire alapított kérelem szerint lesz lehetőség.
Mint ismeretes, a Közigazgatási Hivatal 2002. augusztus 8-án kereseti kérelmet nyújtott be a Megyei Bírósághoz kérve, hogy vizsgálják meg a képviselőtestület 2002. március 12-i határozatát, melyben az iskolaépület megosztásáról döntöttek az önkormányzati és az alapítványi iskola között. A Közigazgatási Hivatal jelezte, hogy a jászladányi képviselőtestület döntése az önkormányzati iskola megosztottságáról törvénysértő. Mivel a törvényes állapotot a megadott határidőre nem állították helyre, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal 2002. augusztus 30-i határozatában megsemmisítette az Antal Mihály Alapítványi Általános Iskola helyi jegyző által kiadott működési engedélyét. Az Oktatási Minisztérium ugyanezen a napon elutasította az alapítványi iskola OM azonosító iránti kérelmét, mivel a működés megkezdéséhez hiányzott az azt engedélyező érvényes határozat, amely az OM azonosító kiadásának egyik feltétele. Az Alapítványi Iskola így nem végezhetett nevelő és oktató tevékenységet, mivel nem rendelkezett az ehhez szükséges engedéllyel, ezért szeptember 2-án nem kezdődhetett meg a tanítás. Az Oktatási Minisztérium 2002. augusztus 29-én a megyei főügyészhez fordult, mert a rendelkezésre álló adatok szerint felmerült annak gyanúja, hogy az alapítványt az alapítói meg nem engedett célra hozták létre, azaz a Nagyközség cigány etnikumhoz tartozó tanulói, valamint a nem cigány tanulók elkülönített oktatásához kívánják felhasználni. A Megyei Főügyész 2002. november 12-én óvást nyújtott be a Közigazgatási Hivatal határozata ellen. Az óvásban foglaltakkal a Közigazgatási Hivatal nem értett egyet, ezért azt megküldte az oktatási miniszternek, mint felettes szervnek.
Az Oktatási Minisztérium a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Főügyészség által benyújtott óvást nem tartotta megalapozottnak, ezért 2002. november 28-án elutasította azt.
Budapest, 2003. május 15.
OM Sajtóiroda
Érettségi
Oktatási Hivatal (OKÉV) Központi ügyfélszolgálata
Telefon: (+36-1) 374-2100
E-mail: info@oh.gov.hu
Felsőoktatási felvételi
Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK)
Telefon: (+36-1) 477-3131
E-mail: info@felvi.hu
Diákigazolvány
Ügyfélszolgálat:
Educatio Kft. Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ
Telefon: (+36-1) 266-7733
E-mail: info@diakigazolvany.hu
NEFMI Központ
Telefon:(+36-1) 795-1200
Fax: (+36-1) 795-0022