2024. március 29.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010

Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját itt.

A Magyar Nemzet képzelt revizora

2003. június 10.

Nincs semmiféle olyan „revízió” vagy „kormányzati vizsgálat”, amely a Magyar Nemzet 2003.07.07-én közölt, az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatóságáról szóló   cikkben megjelent állításokat, megállapításokat tartalmazná. Az OM és az OMAI együttműködését, valamint az OMAI működését számos külső és belső vizsgálat is érintette (két esetben ÁSZ, két esetben KEHI, három belső ellenőrzés is érintette és/vagy érinti), de a cikkben szereplő megállapításokat, értékeléseket egyik vizsgálati jelentés sem tartalmazza. A mai napon az oktatási tárca közigazgatási államtitkára hivatalosan bekérette a cikkben szereplő állítólagos vizsgálat dokumentumait, az azt közlő napilaptól – ez a kért határidőre nem érkezett meg. Amennyiben az újság a cikkben szereplő állításait nem tudja bizonyítani, illetve a kérdéses revizori jelentés hitelességét alátámasztani a minisztérium az újság ellen jogi lépéseket kezdeményez.

Egyébként a cikkben idézett állítólagos vizsgálat minden kijelentése tételesen cáfolható.

 A cikkben több helyen is szerepel az a megállapítás, hogy „az informatikai közbeszerzést a piaci ár felett 50 %-kal sikerült végrehajtania az Alapkezelő Igazgatóságnak”. Ezzel szemben a meghirdetett informatikai eszközök döntő többsége központosított beszerzés körébe tartozott, az egyéb termékeket az idézett megállapítással ellentétben a nyertes pályázók maguk szerezték be közbeszerzési eljárás keretében. Az OMAI-nak, mint a pályázat bonyolítójának közbeszerzési eljárási kötelezettsége nem volt és nem állt módjában eltérni a központosított közbeszerzési listán szereplő áraktól. Az informatikai eszközpályázat végrehajtása során az OM Alapkezelő a pályázat nyerteseihez írt levélben külön is felhívta a figyelmet arra, hogy a nyertesnek jogában áll a megjelölt konfigurációt a közbeszerzési szabályok betartásával bárhol beszerezni.

 Nem felel meg a valóságnak az az állítás sem, hogy léteznének a pályázat elbírálása előtt kötött szerződések. Az informatikai eszközpályázat beadási határideje 2002. november 22-e volt. A pályázónak aláírva kellett beküldenie a pályázati anyagban kézhez kapott szerződést, jelezve ezzel, hogy elfogadja a pályázat feltételeit. Ezt értelemszerűen csak a beadási határidő előtt tehette meg. A szerződés csak a másik fél aláírásával vált megkötötté, hatályossá. Ez az aláírás a döntés után, 2003. február 5-én került a szerződésre, ezt jelzi a február ötödikei dátumbélyegző.

Szintén hamis a cikk és az állítólagos „revizori jelentés” azon megállapítása, hogy a K+F kormányrendelet nem tette lehetővé a felsőoktatási intézmények informatikai eszköz-beszerzések támogatását, hiszen a 98/1996. (VII. 10.) Korm. rendelet 1. § d), e), valamint a felsőoktatásról szóló LXXX/1993. törvény 3. fejezetének 7. § (1), (2) bekezdése ezt egyértelműen lehetővé teszik.

Nem felel meg a valóságnak az az állítás sem, hogy a tárca nem készült fel az EU támogatások fogadására. A KEHI akkreditációs vizsgálata megállapította, hogy az OMAI   „B” kategóriájú közreműködőként jelentősebb átalakítások nélkül képes az Európai Uniós pénzek fogadására.

Jól jelzi a cikkíró és az ál-revizor teljes tájékozatlanságát, hogy a főigazgatóként aposztrofált Győrffy Gábor soha nem volt az OMAI főigazgatója, de még alkalmazottja sem. Hasonlóan a cikkben említettt Miskolczi Zita sem volt az OMAI közalkalmazottja és köztisztviselő sem -- egyébként az OMAI-ban nem is dolgoznak köztisztviselők.

A valóban kiemelkedő jelentőségű iskola-felújítási program márciusban kezdődött, az OM Alapkezelő Igazgatósága az elmúlt napokban végezte el közel 100 beérkezett pályázat formai ellenőrzését. A feladatot az OMAI határidőre és igen magas színvonalon látta el. A beruházás-szakmai vélemények és a közoktatás-szakmai szempontú vélemények összesítése is megtörtént és a következő fázisban a Magyar Fejlesztési Bank minősíti a hitelkérelmeket és az első hitelszerződések hamarosan megköthetők lesznek. Semmilyen alapja sincs tehát a Magyar Nemzet által közölt nem létező „revizori jelentés” azon megállapításának, hogy a pályázat bonyolítására az OMAI alkalmatlan.

 Budapest, 2003. június 10.                                                                  OM Sajtóiroda

 ugyfelkapu  ujmagyarorszag magyarorszag.hu
banner_2 banner_kszk_w120 buro EUvonal
 

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok