2019. december 16.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010

Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját itt.

Pedagógusnap

2004. június 4.
Kedves Kollégák!
 
 
A Pedagógusnap mindig jó alkalom arra, hogy végiggondoljuk az elmúlt tanév eseményeit, és kicsit előre is tekintsünk. A mögöttünk álló időszak már az oktatási reform szellemében telt el. Ennek a reformnak az a legfontosabb célja, hogy használható tudást adjunk minden gyereknek. Ez egyrészt az oktatás tartalmi megújítását jelenti: a gyerekek felesleges terhelésének megszüntetését, az alapkészségek fejlesztését, az életkornak megfelelő tananyag elsajátítását. Másrészt, a korszerű és színvonalas tanulási lehetőségeket elérhetővé tesszük minden gyereknek, függetlenül attól, hogy az ország melyik részén jár iskolába. Csökkenteni fogjuk az iskolák közötti különbségeket, az oktatás segítségével szeretnénk segíteni olyan társadalmi problémák megoldását, mint a generációkon keresztül újratermelődő hátrányos helyzet, a munkanélküliség és a kirekesztés.
 
A reform lényeges jellemzője a kiszámíthatóság és a fokozatosság. Az elmúlt tanév talán legfontosabb tapasztalata az volt, hogy a tanárok, tanítók, szakoktatók munkáját nem zavarta meg a reform első lépéseinek bevezetése. A pedagógusok társadalmi megbecsülése nőtt, munkájukat elismerés övezi. A felvételi jelentkezések és az álláshirdetések alapján nyugodtan mondhatjuk, újra vonzó lett a pedagógus pálya.
 
A jövő tanév több alapvető változást hoz a magyar középiskolák életében. Szeptemberben az ország mintegy 500 középiskolájában indulnak el azok a nyelvi előkészítő évfolyamok, amelyekben elsősorban idegen nyelv és informatika oktatása zajlik majd. Egy év múlva pedig először tehetnek a diákok kétszintű érettségi vizsgát. Szintén a jövő tanév elejétől, az első évfolyamon, felmenő rendszerben kerül bevezetésre az új Nemzeti Alaptanterv, a kötelező szöveges értékelés és az évismétlés tilalma az első három évfolyamon. Mindkét változásra megkezdtük a felkészülést, s biztos vagyok abban, hogy a reform többi eleméhez hasonlóan, a pedagógusok felkészülten, nagy odafigyeléssel és szakmai igényességgel oldják meg ezeket a feladatokat is.
 
Nincs ma Magyarországon olyan diák, aki ne tudna megnevezni másfél-két évtizednyi iskolai pályájából legalább egy olyan pedagógust, akinek a személyisége meghatározó volt a számára, akit követni akart, akiben példát látott. Vagyis akit köszönet illet azért, hogy ma többé-kevésbé képes helytállni az életben.
 
Oktatási miniszterként én is köszönöm a pedagógusoknak a türelmet, az elmúlt évben végzett áldozatos és magas színvonalú munkát, s kívánom nekik, hogy ezért a munkáért kapjanak sok szeretetet és elismerést.
 
 
 
Magyar Bálint
A Magyar Köztársaság oktatási minisztere
 ugyfelkapu  ujmagyarorszag magyarorszag.hu
banner_2 banner_kszk_w120 buro EUvonal
 

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok