A legutóbbi, 2006-os, PISA felmérés (Programme for International Student Assessment), a nemzetközi program a tanulói tudás és képességek feltérképezésére sem hozott megnyugtatóbb eredményeket a korábbiaknál. A szervezők több ezer 15 éves diákot teszteltek arról, hogy elméleti tanulmányaikat milyen mértékben képesek felhasználni a gyakorlati életben, illetve, hogy milyen gondolkodásmódokat sajátítanak el, s azokat mennyire képesek átültetni a mindennapokba. Az OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development), a Gazdasági Együttműködés és Fejlődés Szervezete vizsgálatában úgy találta, Magyarországon sajnos a tanulási, a továbbtanulási, és így közvetetten a munkavállalási esélyeket egyértelműen meghatározza az, hová születik az ember. A PISA felmérés szerint a szegényebb környezetből érkező és/vagy a vidéki fiatalok a nem elégséges körülmények miatt sok lehetőségtől el vannak zárva. Ezen is kíván segíteni a Párizsi Magyar Intézet, amikor idén először, az eddig minden évben biztosított kollégiumi férőhelyekre jelentkező pályázók pályázatait szociális rászorultság alapján, a 237/2006. (XI. 27.) kormányrendelet értelmében, kiterjeszti.