2024. április 23.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010
 
 

Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját itt.

Jó gyakorlat - Az elhangzott előadások összefoglalói

2004. június 10.
 

’A jó gyakorlat’ konferencia az általános iskolai idegennyelv tanításról
2004. május 15. 10:00 – 16:00 Budapest Városmajor Gimnázium (Bp., 1122 Városmajor út 71.)

10:00-10:30

Megnyitó: dr. Magyar Bálint oktatási miniszter

10:30-10:40

szünet

 

Aula

Díszterem fsz.

129. terem

10:40-11:25

Carol Read
Creating conditions for positive learning

Dorothea Grüttner
Prinzipien zeitgemäßer Grundschularbeit

Marie-Paul Morin
L’enseignement du francais langue étrangére á l’école primaire

11:25-11:40

szünet

 

129. terem

Díszterem fsz.

102. terem

104. terem

119. terem

121. terem

105. terem

131. terem

11:40-12:25

Pappné Kuster Klára
From reciting rhymes to successful problem solving

Fiedler Judit
Wie gehe ich mit Kunstgeschichte um? Die Renaissance

Poór Zsuzsánna
Round the world in 45 minutes

Gorszkiné Síró Enikő – Fischer Júlia
Hurray! It’s a holi-day!

David Cronin
Dictation: New Ways = New Results

Inczéné Lazarevics Katalin
Teaching Culture through Songs and Rhymes

Szabóné Lőrinczy Tünde
Egy vidám Valentin napi óra

Vicsek Annamária
Örömteli játék – játékos tanulás. Nyelvi kommunikációs játékok

12:25-12:40

kávészünet

 

129. terem

Díszterem fsz.

102. terem

104. terem

119. terem

121. terem

105. terem

131. terem

12:40-13:10

Kuti Zsuzsa
Miből tanítsak?
A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában

Síkné dr. Lányi Cecília
Multimédiás készségfejlesztő program olvasászavarban, diszlexiában szenvedő gyermekek részére

Kiss Csilla
Developing a foreign language aptitude for young language learners

Szilágyiné dr. Hodossy Zsuzsa
Korai idegennyelv-tanítás és tanulás az európai dokumentumokban

Tolnai Katalin
Amit egy óvoda a kisiskolások idegennyelv-oktatásához felajánlhat

Jordanidisz Ágnes
The role of speech perception in language learning

Téglás Zsolt Gábor
Kulturelemente im Sprachunterricht

Szirányiné Pálffy Gabriella
Alternatív pedagógiai módszerek nyomában - Észrevételek a Coccinelle c. tankönyvhöz

13:10-13:45

szünet

 

129. terem

Díszterem fsz.

102. terem

104. terem

119. terem

121. terem

105. terem

131. terem

13:45-14:30

Carol Read
Content. Culture and Multiple Intelligences

Poór Zoltán – Poór Zsuzsánna
Stars on the web

Kis Gabriella – Kis Katalin
Art in English

Liksay Mária – Garics Erika
Gedichte im Deutschunterricht

Helen Sherwin
How to write your own grammar rhymes, chants and raps

Csenger Lajosné
Gyermekközpontú szöveges értékelés az alsó tagozatos nyelvoktatásban

Sárvári Tünde
Die Lerntechniken zum erfolgreichen Deutschlernen

Catherine Chamfrault
Mise en pratique Coccinelle: d’une lecon

14:30-14:45

szünet

 

129. terem

Díszterem fsz.

102. terem

104. terem

119. terem

121. terem

105. terem

131. terem

14:45-15:15

Faragó Lívia
Starting English from the 1st Grade: a holistic approach

Szladek Emese
A csillagos projekt

Boócz-Barna Katalin
A tanári nyelv és a tanulói nyelvhasználat kölcsönhatása

Scherzinger Mária
Az önálló nyelvtanulóvá nevelés eszközei

Fekőné Kardos Judit
A célnyelvi kultúra tanítása a két tanítási nyelvű iskolák 5. osztályában

Bedő Andrea
Az Internet használata az angol nyelvoktatásban

Szirmai Erika
Attempts at learner involvement

Lőrincz Ildikó
A nyelvi fogékonyság és a tudatos nyelvszemlélet fejlesztése

15:15-15:30

szünet

 

129. terem

Díszterem fsz.

102. terem

104. terem

119. terem

121. terem

105. terem

131. terem

15:30-16:00

Balogh Istvánné – Kátay Ákos
A Multicenter angol nyelvű oktató programjának tanórai felhasználása

Csernoch Mária
Let’s Play English and Manager bemutatása

Boldizsár Boglárka
The influence of mother tongue speech perception on foreign language learning

Sinka Hilda
Terepmunka a nyelvtanításban?

Turnerné Gadó Ágnes
Egy jó gyakorlat: két tannyelvű oktatás az általános iskolában

Juhász Gábor
Van-e szükség Európai Uniós nyelvstratégiára?
A nyelvoktatási módszerek fejlődése

H. Szabó Sára – Kalózné dr. Pápa Ágnes
A francia nyelv iránti érdeklődés és motiváció felkeltése az óvódás és kisiskolás korban

Márkusné Hardi Gabriella
Komplex német országismereti program megvalósítása a felső tagozaton

 ugyfelkapu  ujmagyarorszag magyarorszag.hu
banner_2 banner_kszk_w120 buro EUvonal
 

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok