2019. december 15.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010
 
 

Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját itt.

Európai nyelvtanulási napló - Kalauz

2003. március 20.
A magyarországi bevezetésről

Az Európai nyelvtanulási napló rendszerezett dokumentumgyűjtemény, ami pozitívan jeleníti meg tulajdonosa nyelvtanulásban elért eredményeit; tükrözi a különböző készségekben elért tudását és a nyelvtanulás során szerzett tapasztalatait, azokat is, amelyek a szokásos hivatalos, például iskolai dokumentumokban nem jutnak érvényre.

Az Európai nyelvtanulási napló bátorítja tulajdonosát abban, hogy tervezze, rendezze és értékelje saját tanulását, segíti őt abban, hogy tudatosodjon benne a nyelvek tanulásának folyamata, és ezzel motivált legyen az egész életen át tartó nyelvtanulásban.

Az egymásra épülő egységes európai szintek - A1, A2, B1, B2, C1, C2 - alkalmazásával biztosítja az összehasonlíthatóságot, az átláthatóságot és elősegíti az európai polgárok mobilitását.Segíti továbbá az Európa Tanácsnak azon kulcsfontosságú politikai célkitűzését, hogy fennmaradjon a nyelvi és kulturális változatosság, hogy erősödjön a nyelvek és a kultúrák iránti megértés, hogy a demokratikus polgárrá válás és a többnyelvűség legyenek az oktatás értékei.

A Nyelvek európai évét (2001) megelőző három év során tizenöt európai országában, köztük Magyarországon folytak kísérletek a naplóváltozatok tartalmi és formai kialakítására. A hazai középiskolákban és általános iskolákban szerzett angol, francia, német, olasz, orosz és szlovák nyelvi osztályokban nyert tapasztalatok alapján leszögezhetjük: a Napló illeszthető a hazai nyelvtanítási dokumentumokhoz így beépülhet az iskolai nyelvtanítás folyamatába, pozitív szerepet tölthet be a minőségbiztosításban, az érettségi vizsga követelményeinek megfogalmazásában és az arra való felkészülésben is. Jelenleg két iskolában került általános bevezetésre: Békéscsabán a Belvárosi Általános Iskola és Gimnáziumban és Várpalotán a Thúry György Gimnáziumban és Szakközépiskolában.

Mivel a nyelvtanulás hangsúlyosan kötődik életkori sajátosságokhoz korosztályonként más nyelvezetű és tartalmú nyelvtanulási napló változatok készültek. Természetes továbbá az is, hogy a három rész - az életrajz, a dosszié, és a nyelvi útlevél - a különböző életkorokban különböző szerepet játszik.

Az önértékelés központi helyet foglal el az Európai nyelvtanulási Naplóban. Az útlevél arra kéri a tanulót, hogy értékelje nyelvi készségeit a Nyelvtanulás közös Európai keretei szintjei alapján; a nyelvi életrajz a tanulási célok rendszeres megfogalmazására serkent, ami csak akkor lehetséges, ha a fejlődést rendszeres értékelés kíséri. Ez a hangsúly egybeesik az Európa Tanácsnak azzal a törekvésével, hogy az egész életen át tartó, önálló nyelvtanulásra buzdítson, és szem előtt tartja azt, hogy a Napló mindig a tanulóra épül.

A Napló a tanuló tulajdona, a tanár segítője és társa a vezetésében.

A tanárokat a KÁOKSZI rendszeres továbbképzés szervezésével segíti.

Az Európai nyelvtanulási napló a jövő tanévtől taneszköz. Megrendelhető a Nodus Kiadótól
(8200 Veszprém, Victor Hugo u. 3. Fax: 88 42 10 80, oktker@sednet.hu).

[Kezdő oldal] [Tovább]


Darabos Zsuzsánna
 ugyfelkapu  ujmagyarorszag magyarorszag.hu
banner_2 banner_kszk_w120 buro EUvonal
 

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok