2019. december 13.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010
 
 

Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját itt.

Felnőttkori nyelvtanulási napló

2003. március 20.
Kedves Nyelvtanuló!

Az Európai nyelvtanulási napló olyan rendszerezett dokumentumgyűjtemény, amely arra szolgál, hogy minél részletesebben, sokoldalúbban dokumentálja az Ön idők során megszerzett kompetenciáit, ismereteit és tapasztalatait, azokat is, amelyek nem jutnak érvényre az egyéb hivatalos dokumentumokban.

A Nyelvtanulási napló pedagógiai funkciója, hogy tudatosodjon Önben a nyelvek tanulásának folyamata; bátorítja és segíti Önt abban, hogy tervezze, rendezze és értékelje saját tanulását, hogy ezzel egész élete során folyamatosan és sikeresen fejlessze meglévő nyelvtudását, illetve törekedjen újabb nyelvek elsajátítására.

Ez a dokumentum képző, továbbképző intézmények vagy lehetséges munkaadók számára is megismerhetővé teszi az Ön megszerzett ismereteit és tapasztalatait. A nyelvi kompetenciák közös európai léptékre épülő értékelési táblázata biztosítja a nyelvi kompetenciák megértését és összehasonlíthatóságát. A hat leírt, egymásra épülő szint a következő: A1, A2 (elemi felhasználó), B1, B2 (önálló felhasználó), C1, C2 (tapasztalt felhasználó).

Az Európai nyelvtanulási naplónak három része van: az Európa Tanács standard útlevele, a Nyelvi életrajz és a Dosszié.

Az Európai nyelvtanulási napló kifejlesztésére, az Európa Tanács kezdeményezésére, több európai ország - köztük Magyarország - részvételével került sor. Hazai kipróbálásában a budapesti Belle Nyelviskola és Nouvo School angol és német szakos tanárai és csoportjai vettek részt; javaslataikat ez úton is köszönjük.

Ön bizonyára tanult már nyelveket; rendelkezik már nyelvtanulási tapasztalattal, és jelenleg is vannak konkrét nyelvtanulási tervei.

Elöljáróban azt gondolja végig, milyen nyelvek vannak jelen és hogyan a családjában, rokonságában; Önnek milyen kapcsolata van ezekkel a nyelvekkel.

Ha egynyelvű környezetben él, mi készteti más nyelvek megismerésére?

Eddig milyen nyelveket tanult és milyen formában?

Milyen kellemes emlékek fűződnek a nyelvtanuláshoz; mik lehetnek esetleges csalódásainak okai?

Milyen kialakult szokásai vannak, amelyek úgy érzi, segítik nyelvtanulását; vannak-e esetleg olyanok, amelyeken változtatni szeretne?

Milyen módszerrel, taneszközzel és/vagy tanárral tanult eddig eredményesen?

Ön mit tesz nyelvtudása fenntartásáért?

Hogyan jellemezné nyelvtudását; mivel tudná illusztrálni azt?

Milyen nyelvterületen vagy egyéb módon szerzett interkulturális tapasztalatai vannak? (Ebben segítségére lehet, ha áttanulmányozza az Útlevelet!)

Összegezze a "múltját", hogy azt a jövőben hasznosíthassa; majd azt fogalmazza meg, hogy mostani nyelvtanulását milyen szempontok vezérlik?

Például: külföldre utazik autóval és szeretne az útjelző táblák információiban eligazodni; vagy nagyobb eséllyel talál munkát, ha egy nyelven tud elemi szinten kommunikálni; vagy hajdan kötelező tantárgyként tanult, de elfelejtett nyelvismeretét.

Javaslataiddal, kérdéseiddel írásban keresheted Darabos Zsuzsát!

KÁOKSZI, 1399 Budapest, Pf. 701/432

[Kezdő oldal] [Bővebb tájékoztatás]

 ugyfelkapu  ujmagyarorszag magyarorszag.hu
banner_2 banner_kszk_w120 buro EUvonal
 

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok