Az oktatási és kulturális tárca vezetője szerint ez a tény a magyar kutatókat dicséri, s jól mutatja beágyazódásukat a nemzetközi tudományos életbe.
Hiller István kiemelte, hogy nemcsak Európából, hanem Ázsiából, Ausztráliából és Amerikából is érkeztek résztvevők a konferenciára.
Elmondta: érdeklődést tapasztal a magyarországi átalakítások, reformok iránt, és talán már az első eredmények is a kutatók előtt fekszenek.
Hozzátette: úgy látja, komolyan foglalkoztatja a kutatókat az a gondolat, hogy nem külön intézményrészeket, hanem az oktatás egészét érintik az átalakítások Magyarországon, azaz a köz- és felsőoktatás átalakítása egymáshoz kapcsolódva történik. "Ez a modern oktatáskutatási elképzeléseknek a gyakorlati megvalósítása" - mutatott rá.
A konferencia tapasztalatait az oktatási kerekasztal is értékeli, s a miniszter is használja majd azokat az átalakítások során - mondta a miniszter.
A vasárnapig tartó nemzetközi konferencián a tanítás és tanulás szakértői, kutatói adnak találkozót egymásnak - mondta el Csíkos Csaba konferenciamenedzser az MTI-nek.
A tanácskozásra 50 országból több mint 1.800 résztvevőt várnak, s várhatóan több mint 1.400 előadás hangzik el, miközben 20 párhuzamos szekcióban folyik a munka.
Az EARLI, a tanítás, tanulás kutatásának legjelentősebb európai szervezete 1985-ben alakult. Kétévente rendezett tudományos konferenciái világviszonylatban is a szakterület legjelentősebb fórumai közé tartoznak. Magyarország, illetve Kelet-Közép-Európa első ízben ad otthont a rendezvénynek.
(MTI)