 |
Fotó: Rudasy András |
Hiller István értékelése szerint a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF)k iemelkedő teljesítményt nyújtott egyebek mellett a hallgatói létszám, a jelentkezők száma, a versenyképesség és a munkaerő-piaci elvárások területén.
A miniszter hangsúlyozta, a világban a verseny a megszerzett és alkalmazható tudásért folyik. A mennyiség helyett a minőséget, a színvonalat kell a középpontba állítani. Magyarország versenyképességének záloga a minőségi szolgáltatásokban, a külkereskedelmi kapcsolatokban rejlik. A gazdaságnak és a felsőoktatásnak egymást kiegészítő területekké kell válnia.
Sándorné Kriszt Éva kiemelte, hogy a Budapesti Gazdasági Főiskola fő küldetése, hogy megfeleljen a munkaerő-piaci elvárásoknak, a képzés színvonalával, a választható képzési lehetőségekkel javítsa a versenyképességet, továbbá megőrizze és fejlessze nemzetközi kapcsolatrendszerét.
"A Felsőoktatási Minőségi Díjat nemcsak egyszer kell kiérdemelni, hanem hosszútávon is méltónak kell mutatkozni rá" - fogalmazott.
Felsőoktatási intézmény kategóriában a Felsőoktatási Minőségi Díj másik kitüntetettje a Budapesti Corvinus Egyetem. A díjat Manherz Károly felsőoktatási és tudományos szakállamtitkár hétfő délután adta át Mészáros Tamás rektornak.
A Felsőoktatási Minőségi Díjat a kormány azzal a céllal alapította, hogy a minőségfejlesztés módszereinek alkalmazásában kiemelkedő eredményeket és folyamatos fejlődést mutató felsőoktatási intézmények és azok szervezeti egységeinek teljesítményét elismerje. A folyamatban lévő felsőoktatási reform ösztönzi a felsőoktatási intézményeket a hazai és nemzetközi szintű versenyre. A díj lehetőséget teremt hazai és nemzetközi összehasonlításokra, rangsorolásokra, a gazdaság igényeihez való minél teljesebb alkalmazkodásra, a versenyhelyzet erősítésére.
A Felsőoktatási Minőségi Díjjal évente azon felsőoktatási intézmények teljesítményét ismerik el, amelyek eredményesen alkalmazzák a minőségirányítási rendszert. Ennek részeként folyamatos, stratégiai jellegű minőségfejlesztést valósítanak meg, az Európai Minőségi Díj követelményrendszerével összhangban támogatják az önértékelésen alapuló minőségfejlesztést, folyamatosan figyelemmel kísérik és értékelik a szolgáltatásaikat igénybe vevő partnerek elégedettségének alakulását, a gyakorlatban alkalmazzák az egymástól való tanulást, az összehasonlításon alapuló fejlesztést, valamint a sikeres megoldások átvételét. A díjat elnyerők vállalják, hogy a pályázat kidolgozása által nyert tapasztalataikat közzéteszik az intézmény honlapján.
A 2009/2010-es tanévben negyedszer meghirdetett pályázati felhívásra 6 pályázat érkezett be, melyből 3-at felsőoktatási intézmény, 3-at pedig felsőoktatási intézmény szervezeti egysége nyújtott be.
A pályázatok értékelése több szinten történt. Az önértékelésen alapuló pályázatok először formai ellenőrzésen estek át. Ezt követte a pályaművek tartalmi értékelése, melyet minden pályázat esetében három, egymástól független szakértő értékelése jelentett, akik ezután közös véleményt fogalmaztak meg. Az értékelők minden pályázónál tartottak helyszíni szemlét. A helyszíni látogatást követően fogalmazták meg az értékelők javaslataikat és terjesztették a független szakértőkből álló Felsőoktatási Minőség Díj és Minőségfejlesztési Bizottság elé. A bizottság 2010. április 26-án tárgyalta meg a pályázatok értékelését, majd beterjesztette javaslatát az oktatási és kulturális miniszterhez jóváhagyás céljából. Hiller István miniszter a javaslatot elfogadva az alábbi döntést hozta.
A 2010. évi Felsőoktatási Minőségi Díj pályázaton Felsőoktatási Minőségi Díj kitüntetésben részesült
Felsőoktatási intézmény kategóriában a
- Budapesti Corvinus Egyetem
- Budapesti Gazdasági Főiskola
Bronz Fokozatú Elismerő Oklevélben részesült a
- Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Szervezeti egység kategóriában
I. Aranyfokozatú Elismerő Oklevélben részesült a
- Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
II.Bronz Fokozatú Elismerő Oklevélben részesült a
- Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum