A Közoktatási Érdekegyeztető Tanács
Célja, feladata: a közoktatás területén dolgozó közalkalmazotti jogviszonyban álló munkavállalók közösségét képviselő reprezentatív szakszervezetek, továbbá az országos önkormányzati szövetségek és a nem önkormányzati iskolafenntartók, valamint a közoktatásért felelős ágazati minisztérium képviselői között a közalkalmazotti és egyéb munkaügyi kapcsolatok, különösen az anyagi, szociális és kulturális, valamint az élet és munkakörülményeket érintő jogokkal és kötelezettségekkel összefüggő kérdések ágazati szintű egyeztetése.
Hatáskörébe tartozó témakörök:
- a közalkalmazotti és egyéb az oktatáshoz kötődő munkaviszonnyal kapcsolatos kérdések,
- az éves költségvetési törvény, és a vele összefüggő - a szakterületet - érintő más törvények,
- a közoktatási terület egészét és az egyes részterületeit közvetlenül vagy közvetetten szabályzó törvények, s más jogszabályok tervezetei, illetve különböző átfogó koncepcióknak és programoknak a munkavállalókat érintő, a munkavállalók munkaviszonyára, élet- és munkakörülményeire hatást gyakorló kérdései.
Jogosultságai:
- a kölcsönös tájékoztatás és konzultáció a Tanács hatáskörébe tartozó tárgykörökben készült tervezetekről, adatokról, elemzésekről,
- véleményezi:
-
- a közalkalmazottak és a közoktatási terület más munkavállalóinak nagyobb csoportját érintő döntések, jogszabályok tervezeteit,
- az éves állami költségvetés közoktatást érintő tervezetét,
- a bérpolitikai intézkedések közoktatást érintő tervezeteit,
- a KÖÉT hatáskörébe tartozó jogszabályok megalkotását és módosítását,
- a munkaidő mértékéről, a létszám- és bérgazdálkodásról, a képesítési- és minősítési rendszerről, illetve ezek tervezett változtatásait,
- ajánlás, állásfoglalás készítése és kiadása a napirenden szereplő témáról,
- megállapodás kidolgozása és megkötése a lehetséges valamennyi napirenden szereplő véleményezésre kiadott kérdésről, ha a felek között egyetértés alakult ki,
- kezdeményezés a megállapodás jogszabályban történő kihirdetésére,
- döntés a Tanács ügyrendjéről.