"A közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről" szóló miniszteri rendeletben 2002-ben megalapított Közoktatás Minőségéért Díj lehetőséget teremt a közoktatási minőségfejlesztés területén nyújtott kiemelkedő mintaadó intézményi teljesítmények állami elismerésére. A pályázaton bármely közoktatási intézmény indulhat, amely megfelel a pályázati kiírás feltételeinek.
A díjazott és az elismerő oklevélben részesített intézmények névsora:
Kiválóság Díj kategóriában
Javasolt elismerés
|
Intézmény (név, helység)
|
Ezüst fokozatú Díj
|
Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Keszthely
|
Bronz fokozatú Díj
|
Móra Ferenc Általános Iskola, Óvoda, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Könyvtár, Zalakaros
|
Elismerő Oklevél
|
Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium, Budapest
|
Elismerő Oklevél
|
Jókai Mór Közgazdasági Szakközépiskola és Leánykollégium, Pápa
|
Elismerő Oklevél
|
Újlak Utcai Általános Német Nemzetiségű és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola, Budapest
|
A Kiválóság elismerése kulcsfontosságú eleme a minőségfejlesztés sikerességének. A Közoktatás Minőségéért Díj azzal a céllal jött létre, hogy előmozdítsa a közoktatási intézményekben a "Teljes körű Minőségirányítás (TQM)" alkalmazásával a szervezeti Kiválóság irányába tett folyamatos fejlesztéseket, és elismerje az e téren végbement fejlődést.
A Közoktatás Minőségéért Díj szakmai fejlesztési és szervezési munkáit az Oktatási és Kulturális Minisztérium szakmai háttérintézménye, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet végzi. A Közoktatás Minőségéért Díj önértékelési modellje az Európai Minőségi Díj alapját adó EFQM Kiválóság Modell közoktatásra adaptált változata. Megalkotása a világon egyedülálló szakmai fejlesztés. A Közoktatás Minőségéért Díj megalapításával és a hozzá kapcsolódó önértékelési modell kifejlesztésével hazánk tehát úttörő szerepet tölt be.
A Közoktatás Minőségéért Díj alapgondolata szerint, az intézményvezetés a partnerek és a munkatársak elégedettségét, valamint a pozitív társadalmi hatást megalapozott, hosszú távú
tervezéssel, stratégiával, a munkatársakra építve, az intézmény erőforrásainak és folyamatainak menedzselésével éri el, ami kiváló eredményekhez vezet.
A modell elsősorban az intézményi önértékelést, azaz az erősségek mellett a fejlesztendő területek azonosítását szolgálja. Egy olyan, európai követelményrendszeren alapuló, a közoktatási intézmények kiválósági fokának megítélésére szolgáló önértékelési keretrendszert, mérőeszközt ajánlunk a közoktatási intézmények számára, amellyel az intézmények minőségfejlesztési munkájának eredménye egységes szempontok alapján mérhető és összehasonlítható.