Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját
itt.
A két tanítási nyelvű oktatás célja, hogy az anyanyelvi és az idegen nyelvi tudást kiegyensúlyozottan fejlessze, a tanulók alkalmassá váljanak arra, hogy tanulmányaikat akár magyarul, akár idegen nyelven folytassák, illetve szakmájukat mind a két nyelven gyakorolják.
Célja továbbá, hogy a különböző kultúrák értékein keresztül nevelje a tanulókat türelemre, megértésre és nyitottságra.
A két tanítási nyelvű oktatás formái
A korai (általános iskolai) két tanítási nyelvű oktatás
Itt a célnyelv tanulása és a célnyelven történő tanulás egyidejűleg kezdődik az iskola pedagógiai programjában meghatározott évfolyamon (többnyire már az első évfolyamon) és legkésőbb a 8. évfolyamon fejeződik be.
A négy évfolyamos két tanítási nyelvű középiskolai oktatás
Ez a forma a 9. évfolyamon kezdődik és a 12. évfolyamon fejeződik be. Olyan tanulók számára alkalmas, akik a célnyelvből megfelelő tudással rendelkeznek.
Az öt évfolyamos két tanítási nyelvű középiskolai oktatás
Ez a forma a 9. évfolyamon kezdődik és a 13. évfolyamon fejeződik be. Olyan tanulóknak alkalmas, akik korábbi tanulmányaik során nem sajátították el a célnyelvet megfelelő szinten. A 9. évfolyamon intenzív célnyelvi előkészítést szerveznek. A 10. évfolyamon kezdődik a pedagógiai programban megjelölt tantárgyak oktatása célnyelven és a 13. évfolyamon fejeződik be.
A hat évfolyamos két tanítási nyelvű középiskolai oktatás
Ez a forma a 7. évfolyamon kezdődik és a 12. évfolyamon fejeződik be. A célnyelvi előkészítés a 7. és a 8. évfolyamon folyhat. A 9. évfolyamon kezdődik a pedagógiai programban megjelölt tantárgyak oktatása célnyelven és a 12. évfolyamon fejeződik be.