Az ülésen a Tanács 4 napirendi pontot tárgyalt.
- A kollégiumi nevelés országos alapprogramjáról kiadott 46/2001. OM rendelet módosítása. Az OKNT egyhangúlag elfogadta a rendelet módosítását. Elégedettségének adott hangot, hogy a módosítást szakmai szervezetekkel történt egyeztetés előzte meg, az OM elfogadta és beépítette a rendeletbe a szakma javaslatait.
Az OKNT a kollégiumi szövegség javaslatára ebben a tanévben napirendre tűzi a kollégiumi nevelés problematikáját.
- Az óvodai nevelés országos alapprogramjáról kiadott 137/1996. kormányrendelet módosítása. Az alapprogram módosítását az tette szükségessé, hogy az óvodai nevelés országos alapprogramját hozzá kellett igazítani a 2003-ban módosított közoktatási törvényhez. Az OKNT elismerését fejezte ki a korrekt előterjesztésért, és egyhangúlag elfogadta a módosítást.
- Az OKNT előterjesztést tárgyalt a 2004/2005. tanév rendjéről.
Az OKNT örömmel vette, hogy ebben az évben kellő időben tervezi az Oktatási Minisztérium megjelentetni a következő tanév rendjét, így az iskoláknak elegendő idejük lesz megtervezni a következő tanévet.
Az OKNT fenntartásait fogalmazta meg a Közoktatási Felvételi Információs Rendszerével kapcsolatosan. A rendszer már a bevezetésekor is számos problémát vetett fel. Felvetődött, hogy van-e értelme egy ilyen nagy felvételi rendszert működtetni akkor, amikor bőséges hely van középfokon az általános iskolát végzettek beiskolázására. Az OKNT felkéri a Miniszter urat, hogy vizsgáltassa felül a rendszer működtetését, költséghatékonyságát.
Az OKNT továbbiakban felkéri az OM-et, hogy tekintse át a tanulmányi versenyek teljes egészét, különös tekintettel az oktatási modernizációban megjelenő új tananyag tartalmakra.
- Az OKNT megtárgyalta a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjét. A rendeletet másodszor tárgyalta a testület. Elégedetten vette tudomásul az OKNT, hogy az első változat után az OM beépítette azokat a javaslatokat a rendelettervezetbe, amelyek az egyeztetések során születtek. Ennek során egyértelművé vált az OKNT helye, szerepe a kerettantervek jóváhagyásában, tisztázódtak az eljárási költségek, valamint a kerettanterv műfaja. Az OKNT egységesen úgy foglalt állást, hogy kerettantervet csak a képzési szakasz egészére, teljes iskolafokozatra lehessen készíteni, egy-egy műveltségi területre ne készüljön kerettanterv.
Az OKNT fontosnak tartja, hogy készüljön el a kerettanterv jóváhagyásának szempontrendszere, amely alapjául szolgál a kerettantervi szakértők képzésének is.
Budapest, 2004. január 22.
Dr. Szenes György
OKNT alelnöke