A Tanács előterjesztést hallgatott meg a képzési kötelezettségekről és a pedagógiai szakszolgálatokról szóló 14/1994. MKM rendelet módosításáról.
A Tanács kinyilvánította azt a meggyőzősédét, hogy a rendelet módosítása, a változtatás iránya megfelel a sajátos nevelési igényű tanulók érdekeinek. A rendeletben és a szakmában egyaránt terminológiai pontatlanságok találhatók, ezekre felhívtuk a rendeletalkotó figyelmét. Fontosnak tartjuk a tanárképzésben és a továbbképzésben olyan tanári kézikönyv készüljön, amely felkészíti a pedagógusokat a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésére.
Ezt követően a Tanács tájékoztatót kapott a Fogyatékos Gyerekek, Tanulók Felzárkóztatásáért, Országos Közalapítvány létrehozásáról szóló 164/1997. OM rendelet módosításáról. A módosításra azért került sor, mert a közalapítványokat átláthatóvá kell tenni, továbbá a kuratórium néhány tagjának mandátuma lejárt.
A Tanács igen fontosnak tartja a közalapítvány működtetését, amely a fogyatékkal élők fejlesztését szolgálja.
Harmadik napirendként az érettségi vizsga szabályzásáról szóló 100/1997-es kormányrendelet módosítását tárgyalta meg az OKNT. E rendelet tervezet módosítását az Országos Érettségi Vizsgabizottság is megvitatta. Mind az Érettségi Vizsgabizottság, mint pedig az OKNT testülete helyénvalónak tartotta a rendelet módosítását, de szükségesnek látszik, hogy a próbaérettségi tapasztalatai alapján további módosításokat is tervezzen a kormány.
Az érettségi lebonyolításának és dokumentációjának tervezett eljárás rendjét túlszabályozottnak és bonyolultnak tartjuk.
Hasonlóan bonyolultnak tartjuk az érettségi osztályozás, a felvételi pontozás és a százalékos értékelés jelenlegi leírását, más számítási eljárások mérlegelését is javasoljuk.
Fontosnak tarja az OKNT az érettségi vizsgára történő felkészítés és az érettségi vizsga különválasztását, mivel a felkészítés az iskola feladata, a vizsga pedig állami aktus.
Az Oktatási Minisztérium jelenlévő képviselői az Országos Érettségi Vizsgabizottság szó szerinti jegyzőkönyve alapján áttekintik a módosítási javaslatokat és mérlegelik azokat.
Negyedik napirendként az OKNT megtárgyalta az OM pályázatára beérkezett kerettantervek jóváhagyását. A testület a pályázatra beérkezett kerettanterveket rendkívüli eljárás keretében fogja tárgyalni, mivel a kerettantervek jóváhagyásáról szóló rendelet még nem jelent meg. A kerettantervek kiadásához az OM-nek be kell szerezni az OKNT egyetértését. A jóváhagyás előkészítésére az OKNT bizottságot hozott létre. A bizottság megkapja a pályázatra beérkezett és két szakértő által véleményezett kerettanterveket. Ennek alapján a bizottság kialakítja véleményét és javaslatot terjeszt elő az Országos Köznevelési Tanács március 11-i ülésére. Ennek alapján gyakorolja az OKNT testülete egyetértési jogát.
Az OKNT aggályosnak tartotta, hogy nem volt módja jóváhagyni a kerettantervi pályázat bírálati szempontjait, ezért a jóváhagyási eljárás során szakmai kifogások merülhetnek fel.
Budapest, 2004. 02. 17.
Dr. Szenes György
OKNT alelnöke
Érettségi
Oktatási Hivatal (OKÉV) Központi ügyfélszolgálata
Telefon: (+36-1) 374-2100
E-mail: info@oh.gov.hu
Felsőoktatási felvételi
Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK)
Telefon: (+36-1) 477-3131
E-mail: info@felvi.hu
Diákigazolvány
Ügyfélszolgálat:
Educatio Kft. Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ
Telefon: (+36-1) 266-7733
E-mail: info@diakigazolvany.hu
NEFMI Központ
Telefon:(+36-1) 795-1200
Fax: (+36-1) 795-0022