Az Országgyűlés döntésének megfelelően, a közoktatási törvény módosításának eredményeként, 2004. szeptember elsejétől kötelezően bevezetésre került félévkor és év végén az osztályozást felváltó szöveges minősítés felmenő rendszerben, az általános iskola 1-3. évfolyamán és a 4. évfolyamon az első félévben. A 2007/2008. tanévben már a 4. évfolyamon alkalmazzuk ezt az értékelési formát. Az elmúlt években nagyon sok példaértékű iskolai gyakorlatot ismerhettünk meg konferenciákon, az értékelésről készült pályázatokon, a szakmai-módszertani lapok írásaiban. Gyakorló pedagógusok, kiváló alsó tagozatos közösségek adtak segítséget, mondtak véleményt az országos közvélemény számára készült "Mondatbankok" megjelentetéséhez. A pedagógiai munkánk egyik legfontosabb feladatának megoldásához, a szöveges értékelés gyakorlatának színvonalas megvalósításához a pedagógus személye, szakmai felkészültsége nem csak a nevelés-oktatás hatékonyságának, körülményeinek, légkörének megteremtésében döntő tényező, de a gyermekközpontú pedagógiai gyakorlatra is hatást gyakorol.
Köszönetet mondunk most, a 4. évfolyam félévi értékeléséhez készült "Mondatbank" közreadásakor mindazoknak, akik az elmúlt években, a saját értékelési mintáikkal, az elkészült anyagok véleményezésével hozzájárultak, és különösen az alábbi szakértő kollégáknak azért, hogy a segítséget igénylők megtalálják honlapunkon a kézi, illetve a gépi kitöltésre szolgáló mintákat, szakmai javaslatokat:
Busáné Szombath Erzsébet vezető szaktanácsadónak (Békés megye)
Bohus Gáborné tanítónőnek (Budapest XIX.)
Kuti Gusztávné vezető szaktanácsadónak (Budapest)
Dr. Szilágyi Imréné vezető szaktanácsadónak (Budapest)
Dr. Unginé Juhász Mária PSZK vezetőnek és munkatársainak
Károlyi István 12 évfolyamos iskola igazgató-helyettesének és alsó tagozatos közösségének
OKM Közoktatási Főosztály