Az English Discoveries nyelvoktató program tizenegy CD-t tartalmaz. Az iskolai oktatásban a Let’s start, valamint a Basic 1,2,3 CD-ket használjuk, mert ezeken van a tantervben megkövetelt anyagrész.
A legtöbbet a nyelvtani résszel foglalkozunk, mert a száraz, monoton drillek vagy nyelvtani tesztek helyett itt sokkal többféle hatás éri a tanulókat, ugyanis látja, hallja és gyakorolja a tudnivalókat.
A tanulók egyedül ülnek a gép mellett és előre megbeszéljük a feladatok lényegét. A sorrend mindig GYAKORLÁS, JÁTÉK, TESZT. A nyelvtani kérdések minden témakörben a könnyebbtől haladnak a nehezebb felé és akkor fejez be valaki sikeresen egy témát ha az összefoglaló tesztet is megcsinálta nyolcvan százalék fölött. A részfeladatok sorrendjét előre lediktálom, mert már tudom, hogy mikor hatékonyabb a munka. Ha nem sikerül első nekifutásra, akkor van lehetőség a javításra és az újrakezdésre is. A jó eredményt (80% fölött) ötössel jutalmazom, a hibátlan 100%-os megoldást csillagos ötössel. Gyengébb jegyet nem is adok, mert így sokkal jobban figyelnek és a gyengébbek is megkaphatják a jó jegyet. Azt tapasztaltam, hogy a jó osztályzat reményében szívesen megcsinálnak egy-egy feladatot többször is. Aki gyorsabb és hamarabb tanul annak sok jó jegyet lehet szerezni és a legjobbak megtanulják azt a plusz anyagot is amit versenyekhez vagy nyelvvizsgához kell tudni. Az egyéni munka biztosított, mert csendben dolgoznak, a gép mellől nem szabad felállni, ha valakinek kérdése van akkor én megyek oda és halkan megbeszéljük a dolgot. A differenciált foglalkozást az English Discoveries nyelvoktató CD-kel nagyon könnyen és hatékonyan lehet megoldani, mert minden tanuló a saját tempójában dolgozik és tanul.
A program szókincsfejlesztő része is nagyon eredményesen használható, mert a hálózatba kötött gépeken angol magyar szótárral lehet a fordítást segíteni és az új szavak mindig szövegkörnyezetben jelennek meg.
A hallásértés rész rádiós, tv-s és üzenetrögzítős szövegeket tartalmaz, különböző témakörökhöz kapcsolódóan, mindig az adott CD szókincsének gyakorlására. Néha öndiktálásra is használom ezeket a részeket, mert a hallás utáni leírást követően egy gombnyomással a szöveg megjeleníthető és mindenki ellenőrizni, javítani tudja saját magát.
A párbeszédes részek egyszerű, a mindennapokban jól hasznosítható szituációs helyzeteket gyakoroltatnak
Ha valaki a feladatait hamar befejezte, akkor jutalomból olvashat, képeslapokat, rövid cikkeket, feljegyzéseket vagy kis történeteket. Itt is a sorrend ugyanaz, mint a többi feladat esetében és sok jó jegyet lehet kapni.
Látva a diákok számítógép iránti érdeklődését, a tavaly és az idén MULTICENTERES angol nyelvi versenyt is rendeztem, először csak a Beregi Iskolaszövetség iskolái részére, az idén már megyei szinten. A résztvevők ugyanazt a feladatsort csinálták meg , mert a tanári gépen előre ki lehet jelölni a megoldandó feladatokat és negyvenöt perc alatt meg lehetett oldani mindenkinek. Azok a gyerekek is sikeresen vették az akadályokat, akik eddig ezt a programot nem ismerték, de az angol nyelvtant jól tudják. A program kezelése olyan egyszerű, hogy pár mondat magyarázattal ők is mindent elvégeztek. A javítás sem okoz gondot, mert az elért eredményeket a tanári gépből ki lehet nyomtatni, legfeljebb a részeredményeket kell ellenőrizni, hogy minden feladatot megcsináljon a versenyző.
Érettségi
Oktatási Hivatal (OKÉV) Központi ügyfélszolgálata
Telefon: (+36-1) 374-2100
E-mail: info@oh.gov.hu
Felsőoktatási felvételi
Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK)
Telefon: (+36-1) 477-3131
E-mail: info@felvi.hu
Diákigazolvány
Ügyfélszolgálat:
Educatio Kft. Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ
Telefon: (+36-1) 266-7733
E-mail: info@diakigazolvany.hu
NEFMI Központ
Telefon:(+36-1) 795-1200
Fax: (+36-1) 795-0022