Az egymásra épülő egységes európai szintek - A1, A2, B1, B2, C1, C2 - alkalmazásával biztosítja az összehasonlíthatóságot, az átláthatóságot és elősegíti az európai polgárok mobilitását.Segíti továbbá az Európa Tanácsnak azon kulcsfontosságú politikai célkitűzését, hogy fennmaradjon a nyelvi és kulturális változatosság, hogy erősödjön a nyelvek és a kultúrák iránti megértés, hogy a demokratikus polgárrá válás és a többnyelvűség legyenek az oktatás értékei. A Nyelvek európai évét (2001) megelőző három év során tizenöt európai országában, köztük Magyarországon folytak kísérletek a naplóváltozatok tartalmi és formai kialakítására. A hazai középiskolákban és általános iskolákban szerzett angol, francia, német, olasz, orosz és szlovák nyelvi osztályokban nyert tapasztalatok alapján leszögezhetjük: a Napló illeszthető a hazai nyelvtanítási dokumentumokhoz így beépülhet az iskolai nyelvtanítás folyamatába, pozitív szerepet tölthet be a minőségbiztosításban, az érettségi vizsga követelményeinek megfogalmazásában és az arra való felkészülésben is. Jelenleg két iskolában került általános bevezetésre: Békéscsabán a Belvárosi Általános Iskola és Gimnáziumban és Várpalotán a Thúry György Gimnáziumban és Szakközépiskolában. Mivel a nyelvtanulás hangsúlyosan kötődik életkori sajátosságokhoz korosztályonként más nyelvezetű és tartalmú nyelvtanulási napló változatok készültek. Természetes továbbá az is, hogy a három rész - az életrajz, a dosszié, és a nyelvi útlevél - a különböző életkorokban különböző szerepet játszik. Az önértékelés központi helyet foglal el az Európai nyelvtanulási Naplóban. Az útlevél arra kéri a tanulót, hogy értékelje nyelvi készségeit a Nyelvtanulás közös Európai keretei szintjei alapján; a nyelvi életrajz a tanulási célok rendszeres megfogalmazására serkent, ami csak akkor lehetséges, ha a fejlődést rendszeres értékelés kíséri. Ez a hangsúly egybeesik az Európa Tanácsnak azzal a törekvésével, hogy az egész életen át tartó, önálló nyelvtanulásra buzdítson, és szem előtt tartja azt, hogy a Napló mindig a tanulóra épül. A Napló a tanuló tulajdona, a tanár segítője és társa a vezetésében. A tanárokat a KÁOKSZI rendszeres továbbképzés szervezésével segíti. Az Európai nyelvtanulási napló a jövő tanévtől taneszköz. Megrendelhető a Nodus Kiadótól [Kezdő oldal] [Tovább] |
||
Darabos Zsuzsánna |
Érettségi
Oktatási Hivatal (OKÉV) Központi ügyfélszolgálata
Telefon: (+36-1) 374-2100
E-mail: info@oh.gov.hu
Felsőoktatási felvételi
Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK)
Telefon: (+36-1) 477-3131
E-mail: info@felvi.hu
Diákigazolvány
Ügyfélszolgálat:
Educatio Kft. Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ
Telefon: (+36-1) 266-7733
E-mail: info@diakigazolvany.hu
NEFMI Központ
Telefon:(+36-1) 795-1200
Fax: (+36-1) 795-0022