Az önértékelő lapok egy-egy mondatos kijelentések sorára bontják az útlevélben sommásan megfogalmazott nyelvi szinteket, így a nyelvtanuló számára könnyebben értelmezhető és könnyebben megítélhető, vajon tényleg elsajátította-e az adott készséget, és valóban azon a szinten képes-e végrehajtani az adott nyelvi tevékenységet. Ha egy adott egység elején a tananyagot ilyen, az önértékelő lapokban szereplő mondatokhoz hasonló "tudok" mondatokban fogalmazzuk meg, a tanulók számára is átláthatóvá tehetjük, mit kell elsajátítaniuk; ezáltal saját nyelvtanulásuk tudatos alakítóivá tehetjük őket, akik a későbbiek során képesek lesznek önállóan megfogalmazni közvetlen célkitűzéseiket. A kísérletben résztvevő tanulók nagyon hasznosnak találták az önértékelő listák használatát. Csoportos és pármunkában értékelték egymás teljesítményét, ami segítette őket saját teljesítményük helyes megítélésében is. Ha az önértékelő listákon szereplő pontok 80%-át elsajátította, a nyelvtanuló bevezetheti az adott szintet nyelvi útlevelébe, mindazt pedig, amivel ezt a nyelvtudást igazolni, illetve alátámasztani és illusztrálni tudja, a dossziéba fogja tenni. [Vissza] [Kezdő oldal] [Tovább] |
Darabos Zsuzsánna |
Érettségi
Oktatási Hivatal (OKÉV) Központi ügyfélszolgálata
Telefon: (+36-1) 374-2100
E-mail: info@oh.gov.hu
Felsőoktatási felvételi
Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK)
Telefon: (+36-1) 477-3131
E-mail: info@felvi.hu
Diákigazolvány
Ügyfélszolgálat:
Educatio Kft. Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ
Telefon: (+36-1) 266-7733
E-mail: info@diakigazolvany.hu
NEFMI Központ
Telefon:(+36-1) 795-1200
Fax: (+36-1) 795-0022