Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját
itt.
Az MDF politikusainak ezzel ellentétes véleményét nem támasztják alá az érdekegyeztető fórumok határozatai sem. Az Országos Köznevelési Tanács – a legnagyobb szakmai szervezeteket tömörítő testület – egyetértett a törvényjavaslat szándékaival, egységes állásponton volt a törvényjavaslat gyermekcentrikusságát illetően, és nagy többséggel egyetértett az általános iskola alsó tagozatán a bukásmenteséggel, illetve az ünnepnapokra adott írásbeli házi feladat tilalmával is.
A Közoktatáspolitikai Tanács szintén megtárgyalta a tervezetet, és egyetértett annak céljaival és alapelveivel. Az ülésen Keszei Sándor, a Magyarországi Szülők Országos Egyesületének elnöke elmondta: „Az Országos Szülői Egyesületek és a helyi szülői egyesületek több mint elégedettek a közoktatási törvény módosításával. Tízéves álmunk és tízéves harcaink eredményét látjuk benne, aminek most tanúi lehetünk, hogy meg fog valósulni.”
A szaktárca érthetetlennek tartja az MDF azon felvetését, mely szerint megszűnik a pedagógus közfeladatot ellátó személynek járó védettsége. Ezzel szemben a védettség nemhogy megszűnne, hanem korábbi általánosító megfogalmazás helyett a javaslat most pontosan rögzíti, hogy a pedagógus valamint a nevelő oktató munkát segítő alkalmazott közfeladatot ellátó személy mikor milyen intézményben, milyen feladata közben tekintendő közfeladatot ellátónak.
A tárca vezetése a leghatározottabban elutasítja, hogy az oktatásban faji alapon bármiféle szegregáció történjen, és felkéri az MDF-et adjon magyarázatot arra, miért tartja pozitív folyamatnak a „roma gyerekek külön osztályba tömörülést segítő pedagógiai törekvéseket”. Talán az MDF szakértői is különbséget tudnak tenni egy önkéntességen alapuló nemzetiségi iskola – mint a Gandhi Gimnázium - és az intelligencia problémákkal nem küszködő roma gyerekeket is elkülönítő kisegítő osztályok között.
Érthetetlen és megmagyarázhatatlan, hogy az MDF gyermekközpontúnak tünteti fel saját felfogását, miközben pártolják a kisgyerekek évismétlését és hétvégi házi feladait, amelyekről tekintélyes gyermekpszichológusok, nemzetközi kutatások, és az európai uniós tapasztalatok bizonyították be, hogy nem a gyerekek érdekeit szolgálják, hiszen stresszt, szorongást és kudarcélményt okoznak.
2003. január 17. OM Sajtóiroda