Az alapképzésben és a mesterképzésben résztvevő hallgatói létszám és a művészeti tanárképzés vonatkozásában sikerült a félreértéseket tisztázni és a pontosításokban megállapodni:
Az Országgyűlés által május 23-án elfogadott törvény a teljes felsőoktatás tekintetében rendelkezik arról, hogy a mesterképzésre felvehető államilag támogatott hallgatói létszámkeret az adott évet megelőző harmadik évben megállapított új belépők létszámkeretének 35%-a.
A művészeti képzési terület sajátosságát figyelembe véve, különösen a komoly, előzetes szelekciót, a tehetségneveléssel, kiválasztással kapcsolatos sajátos képzési feladataitokat, a mester és tanítvány személyes kapcsolatát tekintve, a művészeti szakmai műhelyek működését az országosan meghatározott arány akár 100-120% is lehet, szemben az országos 35%-os átlaggal, de erre jelenleg jogszabályi garancia nincs, így az elv az elkészült kormányrendelet tervezetében is megjelenik.
A Nemzeti Bologna Bizottság pedagógusképzési Albizottságával folytatott előzetes egyeztetés alapján elfogadást nyert, hogy két módon lehet tanári szakképzettséget szerezni. Egyfelől a művészeti képzési területen és művészetközvetítő képzési területen meghatározott alapszakokra épülően tanári szakképzettséget eredményező képzésben, másfelől a mesterfokozat és a művész szakképzettségre irányuló tanulmányokkal párhuzamosan vagy azt követően művésztanár szakképzettséget eredményező képzésben.
2005. november 28.
OM Sajtóiroda