A fejlesztési részhozzájárulás ezt a célt szolgálja, ezért támogatják a felsőoktatási intézmények vezetői, a Magyar Rektori Konferencia, s egy legutóbbi közvélemény-kutatás szerint az oktatók többsége, 53 százaléka. Az OECD napokban közzétett tanulmánya szintén a tandíj bevezetése mellett foglal állást.
A fejlesztési részhozzájárulás mellett széles körű ösztöndíjrendszer jött létre, amely különválasztja a szociális és a tanulmányi ösztöndíjat. A hallgatói juttatások új rendszerét a Felsőoktatási Kerekasztal minden résztvevője aláírásával támogatta. A fejlesztési részhozzájárulás maximum 50 százaléka a jól tanuló hallgatók tanulmányi ösztöndíját növeli. Ennek alapján egy hátrányos helyzetből érkező, ám tehetséges és jól teljesítő hallgató évi akár 483.000 Ft ösztöndíjat is kaphat, vagyis a fejlesztési hozzájárulás éves összegének többszörösét. Külön figyelemreméltó, hogy 2007-ben nőtt a felsőoktatásba jelentkező hátrányos helyzetű diákok száma. Amíg 2006-ban 1.755 fő volt, 2007-ben - amikor a FER már bevezetésre került - ez a szám 4.962-re nőtt. A fejlesztési részhozzájárulás igazságosabbá teszi a magyar felsőoktatást és növeli a diplomák értékét, ezzel együtt a magyar felsőoktatás versenyképességét.