A pályázók minden hasznos információt megtalálhatnak az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatóságának
www.okmt.hu című honlapján.
Támogatás az alábbi feladatokra igényelhető:
I. A nemzetiségi anyanyelvű, nemzetiségi kétnyelvű iskolák, szlovén nyelvoktató iskolák, és az 1100 fő alatti településen működő óvodák és nemzetiségi nyelvoktató iskolák működéséhez.
A működési támogatás feltétele, hogy a tanulók legalább 90 %-ának részt kell vennie a nemzetiségi oktatásban.
II. A nemzetiségi oktatás tankönyveinek beszerzéséhez,
A nemzetiségi tankönyvek beszerzését 2006 óta támogatja a kormány. Ennek értelmében a tankönyveket az iskolák előállítási áron vásárolhatják meg, az iskolafenntartók pedig megkapják a nemzetiségi tankönyvek teljes árát, a munkatankönyveknek és munkafüzeteknek pedig a tanulói kedvezményes fogyasztói árral csökkentett összegét. A tankönyveket könyvtári állományba kell venni, és 3 évig tartós tankönyvként kell használni, beszerzésükhöz ezen idő alatt újabb támogatás nem igényelhető. A tanulók által fizetendő térítési díjat, valamint a tankönyvjegyzéken nem szereplő, ám megrendelhető tankönyvek fogyasztói árát az oktatási és kulturális miniszter közleményben állapította meg.
III. szakmai szolgáltatások igénybevételéhez,
IV. A kisebbségi vegyes bizottságok ajánlásaiban megfogalmazott, közoktatást érintő önkormányzati feladatok ellátásához,
A magyar-horvát, illetve a magyar-román kisebbségi vegyes bizottságok ajánlásaiban szereplő feladatok közül az apátistvánfalvi szlovén Általános Iskola, a hercegszántói Horvát Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola és Diákotthon, illetve a battonyai Román Általános Iskola és Óvoda rekonstrukciójához kérhető támogatás.
V. Az anyaországban megvalósuló anyanyelvi, népismereti, művészeti, hagyományőrző programok megvalósításához.
Az anyaországi testvér- illetve cserekapcsolatok keretében az anyaországban megvalósuló anyanyelvi programok (táborok, erdei iskolák stb.) megvalósításának a támogatása, amely azt a célt szolgálja, hogy a nemzetiségi oktatásban résztvevő tanulók anyanyelvi környezetben gyakorolhassák, és ezáltal elmélyíthessék nyelvismereteiket, bővíthessék a kisebbségi népismeret részét képező, anyaországgal kapcsolatos történelmi, földrajzi, néprajzi ismereteiket.