A Leonardo Nemzeti Iroda 2006. december 13-án Budapesten átadta a mobilitási nívódíjakat és a legjobb kedvezményezetti beszámolók díjait. Nívódíjat kapott a gyomaendrődi "Dél-Alföld - Európai Unió" Gazdasági, Kulturális, Oktatási Integrációs Együttműködést Koordináló Egyesület, a Xantus János Idegenforgalmi Gyakorló Középiskola és a Budapesti Gazdasági Főiskola egy-egy projektje, a Legjobb Kedvezményezetti Beszámolónak járó elismerésben öt középiskolai és négy egyetemi hallgató részesült. A díjakat Bogyay Katalin, az Oktatási és Kulturális Minisztérium nemzetközi szakállamtitkára adta át.
A Mobilitási Nívódíj az Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Tempus Közalapítvány/Leonardo Nemzeti Iroda 2002-ben elindított közös kezdeményezése, mely a Leonardo programban sikeresen megvalósított mobilitási projektek legjobbjainak díjazására jött létre. A díj nem csupán a legeredményesebben megvalósított projektek munkájának elismeréséül szolgál, hanem célja a legjobb példák azonosítása is, melyek gyakorlati segítséget nyújthatnak a többi projektnek, illetve projektkoordinátornak, és hozzájárulnak a Leonardo mobilitási projektek színvonalának emeléséhez.
Magyarországon a díjat idén ötödik alkalommal adták át. A jelölt projekteket a 2004-es és 2005-ös Leonardo mobilitási projektek közül választották ki, és a szakértői bizottság végül három projektet javasolt díjazásra. Ezek a projektmenedzsment minősége, az eredmények és hasznosulásuk, valamint a mobilitás a szervezeti kultúrában kategóriában is kiemelkedően teljesítettek.
A jelöltek között volt szakközépiskola, felsőoktatási intézmény, sőt zsonglőr egyesület is. A projektek által lefedett szakterületek a növénytermesztéstől a lótenyésztésig, a vendéglátáson át a művészetekig és a környezetvédelemig vagy az egészségügyig terjednek.
A Mobilitási Nívódíj mellett idén harmadik alkalommal ítélték oda a Legjobb Kedvezményezetti Beszámoló díját is. A Leonardo Nemzeti Iroda arra hívta fel a szakmai gyakorlaton, tanulmányúton, továbbképzésen részt vett kedvezményezetteket, hogy küldjék el, nevezzék be saját, személyes beszámolóikat. Közülük került ki a 2006-os év kilenc díjazottja.
A díjátadást követően a Leonardo szakképzési program pályázati lehetőségeiről tartottak információs napot, a díjazott és Mobilitási Nívódíjra jelölt projektek a konferenciát kísérő kiállítás keretében mutatkozhattak be.
A 2006-os nívódíjas Leonardo projektek:
A gyomaendrődi "Dél-Alföld - Európai Unió" Gazdasági, Kulturális, Oktatási Integrációs Együttműködést Koordináló Egyesület. Projektjük résztvevői Franciaországba utazhattak, ahol az állattartással-állattenyésztéssel foglalkozó diákok farmokon dolgoztak, a kedvezményezettek másik csoportja pedig falusi- agroturizmussal foglalkozott.
A fővárosi Xantus János Idegenforgalmi Gyakorló Középiskola tanulói kötelező nyári gyakorlatukat svédországi szállodákban töltötték. A gyakorlat folyamán minden tanuló betekintést nyerhetett a szállodák különböző részlegeinek tevékenységeibe: a szobák rendben tartásába, a konyhai és éttermi feladatokba, a recepció működésébe, és a konferencia részleg működtetésébe.
A Budapesti Gazdasági Főiskola projektjében kilenc nyelvtanár németországi szaknyelvi képzésére került sor. A tanártovábbképzés célja az volt, hogy a nyelvtanárok szakmai ismeretekre tegyenek szert idegen nyelven, a szaknyelvi képzést magasabb szintre emeljék, továbbá, hogy előkészítsék a tervezett tananyagfejlesztést.
A Legjobb Kedvezményezetti Beszámoló díjazottjai:
Kelemen Kinga, a Magyar Gyula Kertészeti Szakközép és Szakiskola tanulója svédországi virágkötészeti élményeiről számolt be;
Kun-Szabó Mariann, a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatója államigazgatási tanulmányúton vett részt Bulgáriában;
Nyers József, az Eötvös Loránd Műszaki Középiskola és Kollégium tanulója belügy-rendészeti gyakorlaton vett részt Németországban;
Nyikos Nóra, a Taverna Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakképző iskola tanulója Németországban járt, és idegenforgalommal foglalkozott;
Román László, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatója holland építészeti tapasztalatairól írt;
Sipos József, a Gregus Máté Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola tanulója törökországi méhészeti gyakorlatáról írt élvezetes beszámolót;
Szalontai Bálint, a Széchenyi István Egyetem hallgatója Franciaországban vett részt építészeti gyakorlaton;
Török Adél, a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatójaként festményrestaurátor gyakorlaton járt Olaszországban;
Veisz Róbert, a Lippai János Szakközépiskola tanulója farmgazdálkodásra utazott Németországba.