A Magyar Tudomány Ünnepe keretében megrendezett Pedagógusképzés a XXI. században című konferenciát megnyitó beszédében Manherz Károly hangsúlyozta: fontos, hogy a szakmának határozott elképzelése legyen a pedagógusképzésről. A legtöbb felsőoktatási intézménynek még nincs "víziója" arról, hogy fog működni az új rendszer.
Szakállamtitkárként ennek megismertetése érdekében járja az országot, tart tájékoztatót az intézményekben - fűzte hozzá.
A pedagógusok elbocsátását nem kell "dramatizálni", mert el fog jönni egy olyan periódus, amikor ismét több tanárra lesz szükség - mondta.
A szakállamtitkár szerint az a felsőoktatási intézmény lesz sikeres az elkövetkezendő években, amely a graduális képzések mellett a piachoz igazodó szakirányú, munkahely-orientált képzéseket is nyújt.
Hudecz Ferenc, az ELTE rektora a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében meghirdetett Humán Erőforrás Fejlesztés Operatív Program (HEFOP) által támogatást nyert a pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti átalakítását érintő pályázatról szólva elmondta, hogy ez egy olyan program, amely alkalmazkodik a bolognai folyamat új követelményeihez, segíti a tanítók, a tanárok, az óvoda-pedagógusok, a konduktorok képzését, továbbá megalapozza a tanárképzés mesterszintjét is.
Véghelyi Józsefné projektvezető a pályázat célját, a pedagógusképzés bolognai szellemben történő átalakításában, valamint a lineáris képzési szerkezet törvényi meghatározásának megfelelően a pedagógusképzés tartalmi kidolgozásában jelölte meg.
Közölte azt is, hogy 18 felsőoktatási intézmény 350 oktatója megközelítőleg 60 szakmai bizottságba szerveződve dolgozta ki a projektet.
MTI