2021. június 19.
eu2011.hu
Önkéntesség Európai Éve 2011
Átadás-átvétel
Felhasználóbarát honlap 2009-2010
 
 

Ez az oldal csak archívum, tartalma ELAVULT – kérjük, látogassák meg a tárca honlapját itt.

Lezárult a közoktatási intézmények infrastrukturális fejlesztésére kiírt régiós pályázatok első fordulója

2008. március 19.
„A pályázatokhoz kapcsolódva mintegy 540 pályázó (kistérségi társulások, fenntartók) felkérése alapján megközelítőleg 1000 településen készült Közoktatási Esélyegyenlőségi Helyzetelemzés” – közölte Borovszky Tímea, az Oktatási és Kulturális Minisztérium Esélyegyenlőségi Főigazgatóság igazgatója.
Az integráció területén már most tapasztalhatók eredmények: "Számos helyen sikerült elérni, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek ne külön csoportba kerüljenek. Vagyis az adott intézményfenntartó olyan intézkedéseket hozott, amelyek a jövőben csökkentik a tagintézmények, párhuzamos csoportok és osztályok közti szegregációt" - mondta Borovszky Tímea.
 
A közoktatási esélyegyenlőségi szakértői hálózatot az Oktatási és Kulturális Minisztérium háttérintézménye, az Educatio Kht. koordinálja. Borovszky Tímea hangsúlyozta, a szakértők ösztönözték az önkormányzatokat, hogy a közoktatás területén az esélyegyenlőség megteremtésére törekedjenek: "A pályázat sikeressége érdekében együttműködés alakult ki olyan partnerek - például szociális szakemberek és pedagógusok, jegyző és szülői csoportok, CKÖ és fenntartó - között, amelyek eddig nem tudtak egymás munkájáról, és kapcsolatukra csak a mechanikus információcsere volt jellemző. Néhol olyan közösségépítő hatása volt a szakértő munkájának, hogy évtizedes konfliktusokat sikerült feloldani helyi szereplők közt."
 
Ma zárult le az Új Magyarország Fejlesztési Terv esélyegyenlőségi programok támogatásának társadalmi egyeztetése, amely jelentős - akár 100 millió forint összegig - anyagi forrást biztosít a helyzetelemzésben feltárt problémák orvosolására, a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek esélyegyenlőségét támogató szolgáltatások biztosítására.
 
Az ÚMFT keretein belül kiírt pályázatok jelentős közoktatás-fejlesztési beruházásokra nyújtanak lehetőséget. Ennek alapvető feltétele: az esélyegyenlőségi szempontok szervesen beépüljenek a pályázatokba. Így minden projekthez az intézményfenntartóknak úgynevezett Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervet is kell készíteniük. Az intézkedési tervek megvalósulását a szakértők folyamatosan nyomon követik. Az elszámolhatóság, azaz a pályázati források kifizetéseinek egyik feltétele e terv végrehajtása. "Ez is garantálja, hogy szegregációs gyakorlatot folytató fenntartók ne kaphassanak uniós fejlesztési pénzeket" - jelentette ki az OKM Egyenlőségi Főigazgatóságának vezetője.
Borovszky Tímea szerint a településeken, társulásokban, egyes intézményekben - a komplex helyzetelemzések révén - megalapozható a szemléletváltás, olyan akcióterveknek a kidolgozása, amelyek biztosítják a szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés esélyét.
 ugyfelkapu  ujmagyarorszag magyarorszag.hu
banner_2 banner_kszk_w120 buro EUvonal
 

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1055 Budapest, Szalay utca 10-14.

Telefon: (+36-1) 795-1200

E-mail:

Államtitkárságok