Az OECD a közelmúltban TALIS (Teaching and Learning International Survey) néven új oktatásügyi programot indított el a tanári pályán dolgozó pedagógusok körében, azzal a céllal, hogy a részt vevő országokban összehasonlítható mutatókkal feltárja
- a pedagógiai munka értékelésének jellemzőit,
- a tanárok továbbképzésének, szakmai fejlődésének jellemzőit,
- a tanároknak az iskolával, mint munkahellyel, illetve a tanítással kapcsolatos attitűdjeit, nézeteit és
- az iskolavezetés jellemző sajátosságait.
A program jelenlegi, első hulláma az alsó középfokon tanító pedagógusokra, iskolákra - Magyarországon az általános iskola felső tagozatára, illetve a szerkezetváltó középiskolák 5-8. évfolyamára - és az iskolavezetésre összpontosított. A felmérésben 23 ország, közöttük Magyarország is részt vett. Magyarországon a vizsgálatot az Oktatási és Kulturális Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) végezte, az adatfelvétel 2008 tavaszán volt.
Az összefoglaló jelentés a kutatás első eredményeiről megtekinthető az alábbi linken: